יום חמישי, אוגוסט 10, 2017

הפעלת העיניים כדרך לשליטה יעילה בגוף-שיטת פאולה

השחקנית המדהימה שהופיעה בסרט "אבא מתארס" וייצגה את שתי התאומות מדגימה בתמונות אלו יכולת הפעלה מיוחדת של העיניים, בתמונה מימין היא יכולה לפתוח אותן לרווחה בלי להעזר בפה או בתנועה אחרת של פניה מלבד הרמת הגבות, יתכן שהחזקת הידיים משני צדי הלחיים מסייעת לכך. בצילום בצד שמאל היא מבטאת את שובבותה על ידי הטיית העיניים והרמת הגבות, גם מצב זה אינו קל לרוב בני האדם.
 התנועה של פתיחה גדולה של עיניים אינה מובנת מאליה, אחד הדברים המיוחדים לפתיחת העיניים בשני הצילומים הוא הפעלת העפעפיים התחתונים, סביר להניח שהשחקנית למדה בכוחות עצמה כיצד להשתמש בלשון או שמישהו תרגל איתה את הפעלת הלשון בדרך המסייעת לשליטה על העפעפיים התחתונים

יום שלישי, אוגוסט 08, 2017

מהי שיטת פאולה?

שיטת פאולה מבוססת על רצף של תנועות ותרגילים פשוטים המפעילים את השרירים הטבעתיים.  במקומות שונים בגוף כמו עיניים, פה, נחיריים, והפתחים שבתחתית האגן. תנועה זו מסייעת להבראת שרירים שנחלשו ומביאה לפעילותם התקינה, השיטה יעילה הן למניעת בעיות ולקידום אורח חיים בריא והן לשיקום. לכל אדם שרירים חלשים יחסית, ושרירים חזקים יחסית. השיטה מלמדת כיצד להעזר בשרירים החזקים להפעלה יעילה יותר של השרירים החלשים. הפעלה מונוטונית של שריר אחד יכולה לעורר תנועה ספונטנית בשריר אחר,

הקשרים המפתיעים בין כל השרירים הטבעתיים ושרירים הקשורים בהם מאפשרת לרפא את הגוף או להעלות את רמת התפקוד של שריר שנחלש, ולחדש את רמת הפעילות של שרירים ומערכות שתפקודם השתבש.שיטת פאולה מבוססת על שני עקרונות- ההשפעה ההדדית של השרירים הטבעתיים הפועלים יחד, והיכולת של פעולת השרירים הטבעתיים להשפיע על מיקומם ופעולתם של שרירים חלקים, לא רצוניים, הנמצאים במערכות פנימיות כמו מערכת העיכול, הרחם ושלפוחית השתן. 

יום שני, אוגוסט 07, 2017

חיזוק שרירי רצפת האגן ושיתוף שרירי הבטן לפי שיטת פאולה


הצילום מדגים תנועת הרמה של האגן תוך כדי כיווץ הסוגרים. התרגיל מוכר בכמה שיטות כגון: פאולה, פילאטיס, יוגה. לפי שיטת פאולה הוא דרוש לנשים שמתקשות לחוש את הסוגר הקדמי ללא תנועה נוספת. בתרגול שיטת פאולה ההכוונה היא להרים את האגן אחרי שמתחילים לכווץ ולהעזר בכיווץ כל הסוגרים כדי לעלות עם הישבן. לעומת זאת בשיטות אחרות המתייחסות לשרירי הבטן כאחת המטרות החשובות, ככל שהגב עולה כך מתחזקים שרירי הבטן.
הסיבה שבשיטת פאולה מעדיפים עלייה חלקית של הגב היא ששרירי הבטן עלולים להחליש את שרירי רצפת האגן כשהם פועלים חזק מדי. העובדה שהבטן נמצאת מעל לאגן מוסיפה לאפשרות ששרירי הבטן ידחפו את שרירי רצפת האגן, זאת גם כשהתרגול גורם להיפוך חלקי של המיקומים.

יום ראשון, אוגוסט 06, 2017

תינוקות בכל העולם ואפילו בעלי חיים יונקים בעזרת שתי השפתיים


כשאני מלמדת את שיטת פאולה אני מכוונת אנשים בתהליכי הטיפול בהפרעות תפקוד של הגוף להפעיל את שתי השפתיים.  הדבר נחוץ משום שבחלק מפעולות היום יום הקשורות לשרירים הטבעתיים כמו שתייה רובנו משתמשים רק בשפה התחתונה. העדר התנועה בשפה התחתונה יכול לגרום לאחר שנים להפרעות במערכת העיכול.
התמונות המצורפות מדגימות צורות יניקה דומות מאוד אלו לאלו ובהן משתתפות שתי השפתיים. מעניין מתי ולמה מתחיל השינוי. 

תנאים מיטיבים לתנועות של שרירי רצפת האגן ולחיזוקה

  הגישה של שיטת פאולה לשרירי רצפת האגן כוללת כמה הבטים: שינוי הרגלי חשיבה, שיפור תשומת הלב ועידוד רגישות לתנאים שמשפרים תנועות וכמו כן תנו...