יום שלישי, יולי 18, 2017

התנהגויות מנומסות הן הרקע לשימוש לא בריא בפנים-שיטת פאולה

צורות החזקה של הפנים בעקבות מודעות לשפתיים או רצון להסתיר את השיניים גורמות למתח שאינו רצוי בפנים.
הדוגמאות מהתמונות השונות מערבות מצבים בריאים ופחות בריאים


המצולמת מודעת לצילום ומחזיקה את השפתיים הדוקות. לכן הסנטר נמשך כלפי החלק העליון של הפנים, לעומת תמונות אחרות של אנשים מצולמים השפה העליונה של המצולמת מלאה ופועלת במיטבה, כדי לסגור את הפה השפה התחתונה נכנסה לתוך הפה, סביר להניח שהיא החלשה בין השתיים.

דוגמה לשפתיים מלאות
ללא מתח
יש איזון בין העליונה לתחתונה הן מבחינת המיקום שלהן זו ביחס לזו והן מבחינת המלאות

הצילום הוא של גבר בן 87, אנשים בגיל זה סובלים לרוב מצמצום שטח השפתיים, ניתן לראות צמצום זה בשפה העליונה, יחסית לאנשים בגילו היחסים בין השפתיים מאוזנים והשפה התחתונה מלאה. 

יום שני, יולי 17, 2017

עקרונות התרגול של השרירים הטבעתיים בשיטת פאולה

מקצת מהשרירים הטבעתיים מוכרים לרובנו לצרכים תפקודיים בלבד. תרגילי שיטת פאולה מעודדים את היכולת להפעיל שרירים אלו מתוך תשומת לב מיוחדת ולא רק לצרכים תפקודיים. שרירים מוכרים כגון: עפעפיים, שפתיים, סוגרים קלים לתרגול בהתחלה יותר מאשר שרירים פחות מוכרים, כגון: כיווץ הנחיריים או הרחקת והצמדת בהונות הרגליים, לגבי כל השרירים הטבעתיים הניסיון מראה שבאמצעות תנועת שרירים טבעתיים אחרים נעשים תרגילים אלו קלים יותר, כמו בהפעלת שרירים אחרים ככל שנצבר יותר ניסיון כך עולה יכולת הפעולה. .
אחת ההצעות של מורים בשיטה היא לכווץ באופן נוח, לא לחפש את הצורה הנכונה, כאשר אנחנו מתבקשים לכווץ את העיניים רובנו מפעילים את העפעפיים העליונים ביתר קלות מאשר את העפעפיים התחתונים. מגי בלחיים או תנועת הלשון בתוך הפה כדי לכווץ את העפעפיים התחתונים של העיניים ללא כוונה לעצור או למנוע את כיווצי העפעפיים העליונים הנלווים לכך, משנה את איכות הכיווצים ומעודדת כיווצים קלים יחסית. קבוצות תרגילים אחרות הן תרגילי לשון שמשפיעים על תנועה במקומות אחרים בגופנו, כדי ללמוד להפריד בין הסוגרים הקרויים ספינקטר קדמי ואחורי בשעת כיווץ ניתן להעזר בהעברת התנועה בין העקבים לבהונות בכפות הרגליים. יצירת תנועות רוטציה בין שני צדי הגוף יכולה להתרחש בתרגול שיטת פאולה בעקיפין, דרך הפעלת שרירים טבעתיים זוגיים לסרוגין.


אחד העקרונות הפעילים בשיטה הוא הפעלת שרירים בגוף במקום אחד מתוך חזרתיות כדי לגרום להעברה של התנועה בגוף לאזורים אחרים,  התנועות מתרחשות ללא הפעלת כוח, התנגדות או מאמץ. דבר זה יוצר שינויים בהרגלי התנועה ובהרגלי החשיבה על הגוף. ליצירת קשר בין הסוגרים הקדמיים ושרירי הפנים כקו אחד דמוי עמוד שדרה קדמי מסייע להפעלת צד חלש או פגוע, תפקוד הסוגר הקדמי מסייע למרכז את תנועת הגוף כולו. כל אלו מלמדים את מי שמתנסה בשיטה כישורים חדשים הדרושים לתפקוד תקין של הגוף. דבר זה נעשה הן דרך תרגול פשוט ובאמצעות ריכוז מחשבתי המעודד ריכוז גופני.

השרירים הטבעתיים כמקור לתפקוד מלא של הגוף


הקשר בין שרירים טבעתיים לבין עצמם המתקיים בכל גוף מאפשר לכל איש ואישה לשפר בעיות תפקודיות של שרירים טבעתיים, או של שרירים הקשורים אליהם כגון" חלק מהשרירים החלקים, רחם, שלפוחית השתן, תנועת המעיים וחלק מהשרירים המשורטטים.
השפעתם של השרירים הטבעתיים על מערכות פנימיות אינו מובן דיו אך בפועל פעמים רבות אם הרקע לחולשת רצפת האגן הוא מיקום נמוך של הרחם או השלפוחית ניתן לשנות את המצב לטובה בגלל השפעה זו.
חיזוק רצפת האגן, כמו איזון בין צדי הגוף, בעיות במערכת העיכול ובמערכת הגב והשלד כולם מבוססים על  תרגילים פשוטים ומונוטוניים שיכולים להשפיע על הגוף בצורות שונות כגון :

שינוי זוית האגן
איזון דיספרופורציה בין צדי הגוף
 עידוד תנועות רוטציה בגב 
 הארכת שקעים בעמוד השדרה, 
שינויים בחשיבה: הפעלה מינימלית ולא רק "חיזוק"

טיפול בהשפעות שיש למרכיבים פנימיים כמו נשימה, עיכול וגב על מיקום ותפקוד רצפת האגן

יום ראשון, יולי 16, 2017

השפתיים והמיקום של העליונה ביחס לתחתונה, כיצד הן משפיעות על שאר הגוף לפי שיטת פאולה

השפתיים העבות יחסית של נשים לעומת נשות ארצות המערב מדגימות מצב בריא בפה ובפנים עבור הגוף כולו. לולא הייתה משיכה כלפי מעלה של הצואר והסנטר זו הייתה דוגמה מושלמת

תנאים מיטיבים לתנועות של שרירי רצפת האגן ולחיזוקה

  הגישה של שיטת פאולה לשרירי רצפת האגן כוללת כמה הבטים: שינוי הרגלי חשיבה, שיפור תשומת הלב ועידוד רגישות לתנאים שמשפרים תנועות וכמו כן תנו...