יום שבת, אפריל 22, 2017

לידה בעזרת תרגילי שיטת פאולה

נהוג לחלק את הלידה לשלושה שלבים: כאבים המסמנים את השלב הראשון של הצירים. אז כבר כדאי ללכת לבית החולים. השלב השני הוא התקדמות מידת הפתיחה של תעלת הלידה המאובחן על ידי מיילדות או רופאים. ואילו השלישי הוא הלידה עצמה.

בשני השלבים האחרונים יכולה יולדת שהכינה עצמה לתרגל לפי שיטת פאולה להיות פעילה יותר ממה שמציע הצוות הרפואי במחלקות היולדות הרגילות (להבדיל ממחלקות הלידה הטבעית) ולחפש כיצד להתאים את התרגילים שלמדה היטב במהלך ההריון לשלבי הלידה. בשלב זה חשוב לזכור כי לגוף יכולת טובה במיוחד במצבי כאב לפעול מתוך עצמו באופן שאינו מוכתב מהמחשבה. התרגילים שיופיעו בהמשך הם המלצה לשעת ספקות אך היכולת להענות למה שמזמן הגוף כמו תנועה המארגנת הרפיית כאב חשובה יותר. מקצת מהתרגילים מתאימים ליותר משלב אחד כלומר לשני השלבים הראשונים וניתן להיצמד אליהם אם הם נותנים הרגשה טובה או מקלה,  

יום חמישי, אפריל 20, 2017

השפעת תרגילי פאולה על קמטים אצל נשים

העיניים, הנחיריים, והפה הכולל השפתיים והלשון, כולם שרירים טבעתיים הנמצאים בפנים. מקצת מהנשים המתעניינות בהשפעת תרגילי שיטת פאולה על היווצרות קמטים בפנים מגלות שברוב המצבים המימיקה של התנועות שאנו מורגלות בהן משפיעה על קמטים יותר מתנועות חדשות כמו תרגילי שיטת פאולה.
אין כלל הנכון לכל הנשים משום שקבוצה גדולה של משתנים מתחומים אחרים משפיעה על היוצרות קמטים יותר מאשר שיטת פאולה. לדוגמה: גנטיקה, כמות המים בתדירות השתייה, עישון, שתיית קפה, חשיפה לשמש, מעברים בין חום לקור ועוד

ארגון הגוף לשינוי בתנועה באמצעות הלשון ותרגילי שיטת פאולה


יכולתה של הלשון להשפיע על תנועתם של אברים אחרים כגון: מערכת הנשימה, מצב העורף והצואר, או תנועת העיניים מוכרת למתנסים בתרגול שיטת פאולה. הלשון משפיעה על היציבה והעברת המשקל בגוף האדם, מסייעת לריכוז ולאיזון בין צדי הגוף ויכולה לסייע בהעברת המשקל בין חלקו הקדמי והאחורי של הגוף בתנועה. בשיטת פאולה כלולים תרגילים רבים המתחילים בהפעלת הלשון, 

במסגרת קבוצת תרגילים המחלקת את הגוף לשני צדדים מוצע להניע את הלשון מצד לצד לסירוגין וללחוץ אותה בכל צד אל החלק הפנימי של הלחי או אל השן האחרונה של החיך העליון או אל החניכיים. ניתן גם לנסות תנועה ללא לחץ והשתהות בין צדי הפה. תרגילים אלו משפיעים על העברת משקל הגוף מצד לצד במצבי עמידה, מסייעים לכיווצים לסירוגין של שרירים טבעתיים אחרים ומעלים את המודעות לאבר שלרוב משמש רק לצרכים תפקודיים כאבר המשפיע על תנועה. הלשון מעורת בגוף קשרים עם שרירים טבעתיים אחרים ומפעילה את הגוף בעקיפין.

יום רביעי, אפריל 19, 2017

תרגיל לחיזוק רצפת האגן


כיווץ הפה כלפי פנים מתוך מחשבה על הסתרת השפתיים, או כמו שנדרש בזמן שתייה בעזרת קשית מעורר תנועה ספונטנית דומה לכיווץ ברצפת האגן. כמו ברוב תרגילי פאולה התרגול צריך לחזור על עצמו. לאחר הכיווץ מומלץ לעזוב ולחזור על הכיווץ או האיסוף מספר פעמים רב ככל שאפשר. ככל שתצליחו להאריך את זמן הביצוע בכל אחת מהפעמים שבהן אתן מכווצות ישפיע התרגיל על אזורים נוספים ברצפת האגן. בדרך כלל לא מומלץ בשיטת פאולה להחזיק תרגיל זמן ממושך. במקרה זה ההחזקה הממושכת מיועדת להניע את השפתיים בכיוונים שונים או במידה משתנה ולכן היא נחוצה. התרגיל מלווה אצל נשים רבות בתחושות מיידיות בסוגרים הקדמיים. מוצע לצרף באופן יזום כיווץ קל . עדיף לא לצרף כיווץ אם לא התעוררה תחושה ספונטנית. היא תתעורר בפעמים הבאות שתנסו לתרגל. מי שסובלת מצניחה של השלפוחית או הרחם מוטב שתתרכז בשפה התחתונה של הפה ותניע את הלשון לפנים ולמעלה


שילוב עמדות מוצא שונות בתרגול שיטת פאולה

הנחיות מטפלים בשיטת פאולה מיועדות לעורר בגוף מצבים חדשים ולאפשר לאדם לחוש אזורים ואברים שהתחושה בהם השתבשה. כמו כן ניתן לבדוק ולהבין מקצת מהיכולות הפוטנציאליות של המתרגל/ת דרך מעברים בין תרגול קבוע בעמדות מוצא שונות.
להלן הסברים על עמדות מוצא הנהוגות בשיטת פאולה:
עמדות מוצא הכוללות שכיבה ומעודדות תנועה חופשית הן לדוגמה: הטייה של הידיים לאחור ואחיזה במיטה בשכיבה על הגב, עצימה חזקה של העיניים. הנחת הידיים על העיניים וחזרה למצב זה כמה פעמים. וכן החזקת ברכיים בעזרת הידיים בשכיבה על הגב כשהידיים מונחות מצדי הברכיים.  בכל אחת מעמדות המוצא האלו ניתן לשלב תרגילים או לחכות ולאפשר לגוף לנוע באופן לא מתוכנן הנדרש מעמדת המוצא או ממצב הגוף. 
בישיבה מתאים יותר לשלב את התרגול על גבי מזרון המונח על הרצפה או על גבי מיטה נמוכה, רחבה ויציבה המזמנת מעבר ממצב הישיבה למצבי תנועה משתנים. מובן שמצבי הישיבה מותאמים לצורכי המטופל. בין מצבי הישיבה השכיחים נמצאים ישיבה בקרוס רגליים, עמידת צפרדע, ישיבה על הברכיים כשהישבן מונח על העקבים והבהונות נדחפות אל המזרון.

סוגים של מצבי עמידה כעמדות מוצא לתנועה הם: עמידה על ארבע כאשר הברכיים והמרפקים מוחזקים ישרים ללא קיפול תוך כדי העברת המשקל בין הידיים לרגליים. עמידה ישר בעיניים עצומות, עמידה תוך כדי הנחה של הידיים על העיניים. עמידה על ארבע והחזקת הקרסול על ידי אחת הידיים. עמידת צפרדע הכוללת הנחת המרפקים על הברכיים, 

יום שלישי, אפריל 18, 2017

שיטת פאולה כאמצעי לפתרון קשיים בתפקוד מיני של נשים ובנוקשות שרירים




התרגול בשיטת פאולה רואה בכיווץ והרפיה תנועה אחת. לרוב האנשים קל יותר לכווץ מאשר לשחרר, כיווץ טרם שחרור מלמד תנועות חדשות ומעלה את המודעות לצורות שחרור מגוונות. לשם כך נחוצה למידה קצרה של כיווצי השרירים הטבעתיים בגוף כולו שכן רוב האנשים מתקשים ללמוד אסטרטגיות גופנית חדשות דרך אברי הגוף הסובלים מרגישות יתר.

חלקי הגוף שכיווצם קל יחסית לתרגול הם העיניים, הפה והשפתיים, אצבעות הידיים והרגליים. התרגול בשיטת פאולה מכוון אנשים להתחיל בתנועה שאוספת שרירים אלו אל מרכזם ולהמשיך בשחרור תנועת האיסוף. תרגול זה מקל על נשים שחוות כיווץ מוגזם עד קישיון באזור הנרתיק, ניתן לעורר תחושות מגוונות באזור הנרתיק דרך תחושות השרירים הטבעתיים באזורי הפנים והגפיים. בדרך זו לומדות נשים לשחרר את אזור הנרתיק וכך להגיע לחיי מין מספקים. נוקשות שרירים שמקורם במחלות קשות וכרוניות מטופלים בדרך דומה. במצב זה נחוץ לאתר את השרירים הקלים להפעלה כדי לחוש את השרירים שהקישיון משפיע עליהם במיוחד.

יום ראשון, אפריל 16, 2017

שתייה ואכילה לפי המלצותיה של פאולה גרבורג

פאולה גרבורג המליצה על דרך שתייה ודרך אכילה אידאליות. הראשונה היא לגימות קטנות, אין צורך למהר ולשפוך את הנוזל לגרון. הדוגמה הטובה לכך מורכשת בשתיית מרק חם מכף.
לגבי אכילה המליצה פאולה ללעוס את המזון בפה סגור בכל חלקי הפה.
מי שתרגל או מתרגל את השיטה יכול להבין כי המטרה אינה רק השפעה טובה על מערכות פנימיות הקולטות את המזון והשתייה. ככל שחוזרת התנהגות שמפעילה את כל השרירים הטבעתיים בחיי היום יום כך משתפר התפקוד הכללי של הגוף.

תנאים מיטיבים לתנועות של שרירי רצפת האגן ולחיזוקה

  הגישה של שיטת פאולה לשרירי רצפת האגן כוללת כמה הבטים: שינוי הרגלי חשיבה, שיפור תשומת הלב ועידוד רגישות לתנאים שמשפרים תנועות וכמו כן תנו...