יום רביעי, מרץ 08, 2017

תרגילי עיניים בשיטת פאולה


תרגילי עיניים ופנים מסייעים בתרגול שיטת פאולה הן במצבי חולשה של שרירי הפנים, הן לצורך הפעלה מרחוק של פתחים אחרים והן כדרכי הרפיה וכיווץ של הגוף כולו. קבוצות תרגילי העיניים מיועדות לצרכים רבים. בין תרגילי העיניים נמצאים סוגים שונים של כיווצים, פתיחות ושחרור, שימוש בדמיון ועצימת עפעפיים להרפיה ורגיעה והעזרות בתנועות עיניים לשחרור שרירי הצוואר, העורף והגב. חשוב לתת לשרירים אחרים להצטרף אם יש צורך בכך ובמיוחד לא למנוע הצטרפות.

תרגילים לדוגמה:

1.      ידיים על העיניים-להניח את כפות הידיים על העיניים כך שהאצבעות תהיינה על המצח וכפות הידיים לא תלחצנה את העיניים.
2.      כיווצים קלים של העיניים- בעיניים עצומות העפעפיים נעים אל מרכז העין ברצף בתנועות קלות. אין צורך להבדיל בין פתיחה וסגירה לכיווץ קל, לעתים ההרגשה קרובה.

3.      כיווצים קלים של העפעפייים התחתונים, (הכוונה אינה למנוע פעילות מצטרפת של העפעפיים העליונים) תשומת הלב מתמקדת בתנועת העפעפיים התחתונים אל מרכז העין כולל ניסיון להרימם. ניתן לצבוט מעט את האזור שמתחת לעין ולנסות להניע את העיניים לפי התחושה שמתעוררת בעזרת הצביטה ללא עזרת האצבעות.
4.   כיווצים חזקים של העיניים, פתיחות גדולות ואיסוף חזק פנימה,



יום שני, מרץ 06, 2017

מגע בשיטת פאולה לחולי פיברומיאלגיה ותסמונת התשישות הכרונית


מאמר זה מכוון להצביע על שימושים ייחודיים במגע קל בשיטת פאולה לחולי פיברומיאלגיה ותסמונת התשישות הכרונית.
 רוב רובו של התרגול בשיטת פאולה מבוסס על הפעלה עצמאית של השרירים שמסביב לעיניים, לפה ולנחיריים וכמובן לסוגרים. וכן על עידוד הקשרים בין שרירים אלו. מגע ברוח שיטת פאולה מכוון לעודד ולעורר את תנועת השרירים הטבעתיים אצל אנשים המתקשים בכך. חולי פיברומיאלגיה יכולים להעזר במגע קל שמטרתו לנטרל את הקושי האופייני לאנשים אלו להתעייף מכל תנועה שהיא.
מוטב שהמגע יעשה בתנועת אצבעות של האדם עצמו על גופו. מגע כזה מארגן תנועה שיכולה לעורר ויכולה להרגיע לפי כיוון התנועה. הוא נעשה על גבי הגפיים, הבטן, הפנים. רצוי שהמגע לא יחליף תרגול קל ושהתרגול יהיה עדין ככל שאפשר.

הוראת שיטת פאולה משנה הן את המודעות לגוף והן את היכולת לאפשר לגוף לפעול מתוך תגובות ספונטניות, לא תלויות בחשיבה על הגוף. לשינוי זה יש גם השפעה חשיבתית שהיא החשובה ביותר. שכן ככל שעולה היכולת להניח לגוף לפעול מטעם עצמו כך מתחדדת ההבנה שלגוף יש חוקים משלו שאינם נתונים למרותנו השכלית. זהו שינוי חשיבתי המאפשר למעוניינים בו ללמדו ביתר העמקה ככל שהם ממשיכים לתרגל ולהכיר את התגובות המשתנות של גופם. 

תנאים מיטיבים לתנועות של שרירי רצפת האגן ולחיזוקה

  הגישה של שיטת פאולה לשרירי רצפת האגן כוללת כמה הבטים: שינוי הרגלי חשיבה, שיפור תשומת הלב ועידוד רגישות לתנאים שמשפרים תנועות וכמו כן תנו...