יום שבת, פברואר 11, 2017

תנועת הגב והשלד בשיטת פאולה


האישה המצולמת מדגימה במצבה ההריוני בעיה שכיחה אצל אנשים רבים, שקע בגב התחתון. המשיכה של הגב התחתון את השלד לפנים מחלישה את חוזקו של עמוד השדרה ומקשה על תפקודים רבים.
חלק מהתנועות הפשוטות ביותר יכולות במהלך תרגול להאריך את שקע הגב התחתון ולחזק את עמוד השדרה. אפשר לנסות תנועה של הברכיים לסרוגין כלפי מרכז הגוף. הברכיים מקופלות ועומדות על הרצפה או מוחזקות על ידי הידיים.
העברת משקל סביב הקו החיצוני של כפות הרגליים עם לחיצה קלה משפיעה בחלק מהתנועה על הגב התחתון. ניתן להניע את שתי כפות הרגליים יחד או לסרוגין.
תרגיל אחר : כיווץ הסוגר הקדמי וגלגול של האגן וכן: איסוף הטבור וארגון מעברין בין הטבור לסוגר הקדמי

יום רביעי, פברואר 08, 2017

תרגול פילאטיס יהיה יעיל יותר לנשים שהתנסו לפני כן בתרגול שיטת פאולה

המודעות לחשיבותם של שרירי רצפת האגן גורמת לעידוד המשתתפות בתרגול שיטות שונות כגון פילאטיס ויוגה להפעיל גם אותם, עניין זה לוקה בחסר אם אינו מקבל הכוונה נפרדת הן משום מורכבותו והן בגלל הפעלת הכוח הנגדית המתקיימת בו זמנית בתרגילים מסוימים , כיווץ שרירי הבטן צריך להיות המשך של כיווץ שרירי רצפת האגן, פעמים רבות אין מנחות השיטות ערניות לחשיבות סדר הכיווץ . שילובה של הוראת שיטת פאולה בהוראת פילאטיס או לימוד שיטת פאולה קודם לתרגול פילאטיס יכולים למנוע בעיה זו. הן משום ששיטת פאולה מציעה דרכים מגוונות לכיווץ שרירי רצפת האגן המאפשרות העזרות בשרירים טבעתיים אחרים והן משום שההבדלים בין ביצוע הוראות כמו: כיווץ, חיזוק וסגירה אינם קלים להבהרה ללא התנסות מיוחדת ומקצועית. תרגול פילאטיס לצורך חיזוק רצפת האגן ומניעת טעויות בביצוע מקצת מהתרגילים יהיה יעיל יותר אם מקצת מתהליכי שיטת פאולה ישולבו במהלכו. 

יום שלישי, פברואר 07, 2017

חיזוק רצפת האגן בעמדות מוצא שונות-שיטת פאולה


המצולמת מדגימה עמידת שש לצורך תרגול, עמידה זו נקראת עמידת שש משום שכפות הרגליים הברכיים וכפות הידיים נמצאות על הרצפה.
זו עמידה המקלה על שחרור האגן ומתאימה לתרגול לנשים שזקוקות לתנועתיות רבה באזור כולו הן כדי להרגיש את האגן ושרירי רצפת האגן והן כדי לשחרר החזקת יתר באזור.
בעמידה זו ניתן לכווץ ולשחרר את הסוגר הקדמי בנפרד מהאחורי בעזרת קרוב הברכיים והרחקת אצבעות הרגליים, להוריד את הראש כדי שכיווצים והרפיות בשרירי הפנים יפעילו את שרירי האגן ביתר חדות, להניע את האגן לאחור ולפנים כדי לחוש מתי יש יותר דיוק ביכולת להפעיל את שרירי רצפת האגן.

תנאים מיטיבים לתנועות של שרירי רצפת האגן ולחיזוקה

  הגישה של שיטת פאולה לשרירי רצפת האגן כוללת כמה הבטים: שינוי הרגלי חשיבה, שיפור תשומת הלב ועידוד רגישות לתנאים שמשפרים תנועות וכמו כן תנו...