יום שבת, דצמבר 17, 2016

שיטת פאולה וגיוון השפעתה בעזרת עמדות מוצא חדשות למתרגל/ת

אחד העקרונות החשובים בשיטת פאולה הוא תרגול המעודד את הגוף ליצירת קשרים בין השרירים הטבעתיים לבין עצמם. התעוררות הקשרים בין השרירים הטבעתיים מתרחשת במיטבה במצבי שכיבה. שכיבה על הגב היא עמדת המוצא הנפוצה ביותר לתרגול השיטה. בשכיבה הגוף רפוי יחסית למצבים אחרים, תגובות נוספות המתרחשות במקביל לתרגול המכוון מורגשות ביתר קלות וכן עולה יכולתו הטבעית של הגוף לנוע ללא תכנון. יחד עם זאת מקצת מהמתרגלים שמתנסים בתרגול שיטת פאולה בשכיבה בלבד נוטים להמעיט בתנועה כללית של הגוף ואינם מחפשים אפשרויות לעבור משכיבה לעמדות מוצא נוספות. עמדות מוצא הכוללות שכיבה ומעודדות תנועה חופשית הן לדוגמה: הטייה של הידיים לאחור ואחיזה במיטה בשכיבה על הגב, עצימה חזקה של העיניים. הנחת הידיים על העיניים וחזרה למצב זה כמה פעמים. וכן החזקת ברכיים בעזרת הידיים בשכיבה על הגב כשהידיים מונחות מצדי הברכיים.  בכל אחת מעמדות המוצא האלו ניתן לשלב תרגילים או לחכות ולאפשר לגוף לנוע באופן לא מתוכנן הנדרש מעמדת המוצא או ממצב הגוף. התרגול המשלב עמדות מוצא שונות בישיבה נעשה על גבי מזרון המונח על הרצפה או על גבי מיטה נמוכה, רחבה ויציבה המזמנת מעבר ממצב הישיבה למצבי תנועה משתנים. מובן שמצבי הישיבה מותאמים לצורכי המטופל. בין מצבי הישיבה השכיחים נמצאים ישיבה בקרוס רגליים, עמידת צפרדע, ישיבה על הברכיים כשהישבן מונח על העקבים והבהונות נדחפות אל המזרון. 

יום שישי, דצמבר 16, 2016

שיטת פאולה-שפת גוף


בצילום אחת הנשים החזקות בעולם שעשתה טעות במסגרת תפקידה, היא ממתינה במתח למצב שבו תוכל לצאת מאולם בית המשפט והלסתות שלה הדוקות עד מאוד זו לזו. מובן שאינה יכולה לשים לב להשפעה של הידוק הלסתות על הצואר שלה ועל עמוד השדרה המקוצר. שפת הגוף בולטת יותר בהחזקת ידיים שמזכירה מורה, מורה שמחכה שהתלמידים ישבו בשקט.

יום חמישי, דצמבר 15, 2016

שיטת פאולה- דימויי נשים וכוח הגוף


מה ניתן ללמוד על גוף האישה מדימויים של יוצרי סרטים אודותן?

התמונה השמאלית כוונה להדגים יריה בקשת ולהציג אישה שיכולתה דומה ליכולתם של גברים, או שהיא פלאית עד כדי יכולת להפעיל קשת וחץ באופן לא ריאליסטי. יש להניח שהאמן לא שם לב לשימוש שלה באגן.  התנועה הסיבובית של החלק העליון של גופה מעידה על רמת שליטה טובה בכוח שקיים באגן.

התמונה האמצעית למרות רוח הפיתוי שיש בה מציגה דרך הליכה כה מלאה שמלאכים קטנים לא יפריעו לה.

בתמונה הימנית ביותר יש הדגמה לצואר ארוך המושך את הגוף לעמידה יציבה. אמנם הכתף נראית מוגבהת שלא לטובת האישה אך קשה לשפוט מישהי שנושאת שריון

יום רביעי, דצמבר 14, 2016

שיטת פאולה כקליידוסקופ בתנועה ברצפת האגן

       
החלשות רצפת האגן היא תוצאה של אורח חיים, גיל, לידות ומבנה הגוף. על ידי הגמשתם של הסוגרים מתחזקים שרירי הסוגרים והשרירים של רצפת האגן בתרגול שאינו כוחני. הגמשת האזור מסייעת לעתים לחידוד התחושות שמיטשטשות בתהליך ההחלשות ונחוצות לחיזוק השרירים באזור. חיזוק רצפת האגן באמצעות שיטת פאולה מטפל בין השאר בתחושות מעומעמות של שרירי הסוגרים. 
ה   צבעים השונים של "צינורות" בתמונה מציינים את אחת האפשרויות הרווחות בתחושות סביב הסוגר הקדמי, במרכז האזור המושחר מעט מדגים את השריר הקרוב לפתח הנרתיק שאותו קל לנו יחסית לחוש. ככל שמתרגלים יותר יש עלייה בחוזק השרירים שמקיפים את פתח הנרתיק. עלייה זו  אינה תחושה קבועה בעת תרגול אלא מעברים בין חלקים שונים של שרירים באזור. כל אישה לומדת בדרכה מה עוזר לה בשרירים טבעתיים אחרים לכווץ טוב יותר ויעיל יותר.

תנאים מיטיבים לתנועות של שרירי רצפת האגן ולחיזוקה

  הגישה של שיטת פאולה לשרירי רצפת האגן כוללת כמה הבטים: שינוי הרגלי חשיבה, שיפור תשומת הלב ועידוד רגישות לתנאים שמשפרים תנועות וכמו כן תנו...