יום רביעי, מאי 04, 2016

תרגיל סטטי משיטת פאולה לטיפול בכאבי גב עליון

תרגיל סטטי שקל לבצע אם נעזרים בפלסתר כדי לאפשר לאצבעות להישאר במקום הרצוי. התרגיל מונה את הנטייה של אנשים רבים לכווץ את הכתפיים ולהרימן. האצבעות גורמות לכתפיים לנטות לאחור ופותחות את הגב העליון.

יום שלישי, מאי 03, 2016

השרירים הטבעתיים הרצוניים והשפעתם על שרירים לא רצוניים

מפליאה אותי היכולת של שרירים טבעתיים רצוניים להפעיל רשת מסועפת של שרירים לא רצוניים. המעקב אחר השפעות התרגול מראה ששרירים חלקים כגון: רחם, מערכת העיכול והנשימה מגיבים להפעלה של השרירים הטבעתיים.

יום שני, מאי 02, 2016

השפעת שיטת פאולה על גוף האדם

מטרות שיטת פאולה בטיפול ברצפת האגן הן: שינויים בזוית של החזקת האגן, העלאת רגישות לתחושות מקדימות, איזון תחושות עצביות מוגזמות וחיזוק מערכת השרירים והרקמות
בין שלוש ה"קופסאות" שבגוף האדם קיימות עצמות האגן. התנועה שמציעה שיטת פאולה לעודד ביחס לשרירי רצפת האגן כוללת את הזוית שבה מוחזקת "קופסה" זו.
השינויים הנדרשים כדי לחזק את רצפת האגן בשיטת פאולה מתייחסים לחוזק השרירים והרקמות, גמישות השרירים ותנועת הקופסה כולה ביחס לתנועת השרירים.

יום ראשון, מאי 01, 2016

אצבעות הידיים כטריגר לפעילות הגוף בשיטת פאולה

מצג זה של כפות הידיים יכול לספר על שני תרגילים, האחד תרגיל המפעיל את הסוגרים הקדמיים בעזרת הצמדת אצבעות הידיים ללא הפעלת כוח. תרגיל אחר התמקדות בשקעי כפות הידיים, תרגיל שתחילתו בנגיעה של יד שמאל בשקע יד ימין ונגיעה של יד ימין בשקע יד שמאל. תנועת הידיים כדי לעודד את הגוף לחוש את השקעים מעוררת תחושות ומודעות במקומות רבים בגוף.

תנאים מיטיבים לתנועות של שרירי רצפת האגן ולחיזוקה

  הגישה של שיטת פאולה לשרירי רצפת האגן כוללת כמה הבטים: שינוי הרגלי חשיבה, שיפור תשומת הלב ועידוד רגישות לתנאים שמשפרים תנועות וכמו כן תנו...