יום שישי, ינואר 09, 2015

שימוש בשרירים טבעתיים שונים לחיזוק רצפת האגן בתרגול ובחיים

הייחודי לשיטת פאולה בחיזוק רצפת האגן הוא הפעלת השרירים הטבעתיים הנמצאים סביב לפתחי הגוף. אלו הם השרירים שמסביב לעיניים, שרירי הנחיריים והפה, והשרירים המניעים את הפתחים שבתחתית האגן. כל השרירים האלו פועלים יחד ומפעילים זה את זה. פעולת שריר אחד משפיעה על פעולת שריר אחר, מרוחק ממנו. במקרה של רצפת אגן שנחלשה קל יותר לחוש את הפתחים שבסביבתה באמצעות הפעלת העיניים, הנחיריים או הפה והלשון. מיקוד התחושות והכיווצים באזור הפתח של הנרתיק והשופכה חשוב משום שללא מיקוד כזה ממשיכה האישה לחזק את כל רצפת האגן כלומר לפעול דרך הפתח האחורי כפי שעשתה קודם לכן בכווצה את הרקטום כדי להרגיש את הוגינה. השילוב בין הפרדה זמנית של הספינקטרים לצורך תרגול לבין הפעלתם יחד כפי שהגוף נוטה לפעול הוא זמני ומתודי. זהו אמצעי כיווץ יעיל לחיזוק ולמטרות נוספות.
השיטות המפרידות באופן מוחלט מקשות על האנשים והנשים בזמן התרגול ולא נותנות כלים לשימוש במצבי נחיצות. הרעיון של שיתוף השרירים האחרים מאפשר לנשים המגיעות למצבים לא נעימים להשתמש בשרירים אחרים בשעת לחץ.

יום חמישי, ינואר 08, 2015

יחסים בינאישיים במשפחות ושיטת פאולה


מה הקשר בין בלוג על יחסים בין אישיים במשפחות לבין שיטת פאולה?

התחומים שקשורים לשליטה ואי שליטה בסוגרים יוצרים פעמים רבות קשיים ביחסים בתוך משפחות

הדוגמה הקשה ביותר לכתיבה ואף להתמודדות היא בריחת שתן בזמן יחסי מין

הדוגמה הקלה ביותר לכתיבה וקלה להתמודדות היא בעיות שליטה של ילדים שנמצאים מעבר לגיל שמקובל לחשוב כתקין,

בחלק מהמשפחות יש מסורת של גמילה מאוחרת בלילות, בעיקר במשפחות מרובות ילדים. במשפחות כאלו גיל 6 מתחיל להיות מטריד
במשפחות שבהן הסביבה מצפה לגמילה מלאה עד גיל שלוש או ארבע יש התעסקות עם ילדים שממשיכים להרטיב או ללכלך.
המתח בין בני זוג קשור להיקף ההתעסקות עם התופעה. לרוב האם סופגת את העבודה הנדרשת בכביסות ותזכורת לילד ללכת לשרותים, האב הוא זה שמרים את הילד בשנתו כדי שהשלפוחית תתרוקן בעודו ישן ולפני שההורים ילכו לישון.
פעולה זו היא נכונה כשלעצמה אם היא מראה תוצאות תוך זמן קצר, כחודש חודשיים אך אם לא מוטב לבדוק אפשרויות גמילה אחרות.
רוב התסכולים מופנים בתוך המשפחה מאחד לאחר או מאחד לכלל, זה הקשר של בעיות הניתנות לפתרון בשיטת פאולה לבין ייעוץ משפחתי. 

יום רביעי, ינואר 07, 2015

איזון וחוסר איזון בין צדי הפנים




התמונה מוכרת מתוך הבלוג אלא שכאן היא תקבל הסבר פאוליסטי. הקושי לשמור על סימטריה בין שני חלקי הפנים ניכר בעיניים ובכתף השמאלית, העין הפחות פתוחה נמצאת בצד הכתף השמוטה יחסית, וכן גם הגבה שנמוכה יותר באותו צד.
לעומת זאת חוסר איזון זה אינו ניכר בצדי הפה. זוהי התוצאה של העבודה הפאוליסטית

יום שלישי, ינואר 06, 2015

תרגיל פאולה מתוך תנועה חופשית




פעמים לא מועטות בוחרים מתרגלי שיטת פאולה להישאר במקום אחד כגון שכיבה על הגב או על הבטן ומתקשים להקשיב לצרכי גופם. המתרגל שבתמונה שם לב לצרכי הגב והאגן ולכן התרגול של אגרוף ידיים לסרוגין הגיע לזוית זו ולעצמה הנראית ביד הפתוחה. מובן שכך יש לתרגיל השפעה רחבה יותר על הגוף, טווחי התנועה מושפעים מהתרגיל באופן מיטבי ויעילות התרגול רבה יותר.

יום ראשון, ינואר 04, 2015

דוגמה לתרגול עם ילדים לצורך עידוד השליטה בסוגרים

1.      לעמוד על כדור נוקשה או כרית כך שהעקבים יהיו נמוכים יותר מהאצבעות, להעביר את משקל הגוף מעקב ימין לשמאל או לצעוד במקום על העקבים בלבד.
2.      בשכיבה על הגב להתגלגל על גבי כדור או כדורים בגודל קרוב לכדור טניס.
3.      לגעת בשקעים של עמוד השדרה, במיוחד השקע בסיום הצואר והשקע במותנית. (קל לחוש את השקעים כאשר ההורה מניח את ידו מתחת לגב של הילד/ה במצב שכיבה, השקע יהיה המקום הרחוק יותר מהמזרון) הילד/ה המתרגלים צריכים לנסות לחוש את אחד השקעים או שניהם על ידי תנועה לאחר שחרור המגע. אפשר להציע  לעבור בדמיון בין שני השקעים על פני עמוד השדרה.
4.      להדק את האגן והרגליים בעזרת חוט דייגים או סרט מתנה, לבקש מהמתרגל/ת  להניע את הגוף כמו חתול או כלב כאשר החוט כרוך על הרגליים והאגן.
5.      בשכיבה להניע את הלשון בתוך הפה בלי שהמבוגר יוכל לראות את הלשון ובלי שהלשון תיגע בדפנות הפה.
6.      ששש ממושכת  לנשוף אויר תוך השמעת הצליל שששש וכיווץ הסוגרים.
7.      לעצום עיניים ולפתוח מספר פעמים ואח"כ לכווץ

8.      לכווץ את האף או להדק את הנחיריים אל הקיר המרכזי, המבוגר יכול לגעת לשניה כך שהילד/ה יחושו את התנועה של קרוב הנחיריים ואחר כך ינסו לבד.

תנאים מיטיבים לתנועות של שרירי רצפת האגן ולחיזוקה

  הגישה של שיטת פאולה לשרירי רצפת האגן כוללת כמה הבטים: שינוי הרגלי חשיבה, שיפור תשומת הלב ועידוד רגישות לתנאים שמשפרים תנועות וכמו כן תנו...