יום שבת, אוגוסט 23, 2014

שיטת פאולה כאמצעי לפתרון קשיים בתפקוד מיני של נשים ובנוקשות שרירים



התרגול בשיטת פאולה רואה בכיווץ והרפיה תנועה אחת. לרוב האנשים קל יותר לכווץ מאשר לשחרר, כיווץ טרם שחרור  קל יותר משחרור מכוון, הוא מלמד תנועות חדשות ומעלה את המודעות לצורות שחרור מגוונות. לשם כך נחוצה למידה קצרה של כיווצי השרירים הטבעתיים בגוף כולו שכן רוב האנשים מתקשים ללמוד אסטרטגיות גופנית חדשות דרך אברי הגוף הסובלים מרגישות יתר.
חלקי הגוף שכיווצם קל יחסית לתרגול הם העיניים, הפה והשפתיים, אצבעות הידיים והרגליים. התרגול בשיטת פאולה מכוון אנשים להתחיל בתנועה שאוספת שרירים אלו אל מרכזם ולשחרר לאחר תנועת האיסוף. תרגול זה מקל על נשים שחוות כיווץ מוגזם עד קישיון באזור הנרתיק, ניתן לעורר תחושות מגוונות באזור הנרתיק דרך תחושות השרירים הטבעתיים באזורי הפנים והגפיים. בדרך זו לומדות נשים לשחרר את אזור הנרתיק וכך להגיע לחיי מין מספקים. נוקשות שרירים שמקורם במחלות קשות וכרוניות מטופלים בדרך דומה. במצב זה נחוץ לאתר את השרירים הקלים להפעלה כדי לחוש את השרירים שהקישיון משפיע עליהם במיוחד.


יום רביעי, אוגוסט 20, 2014

חיזוק רצפת האגן ושיטת פאולה

1.      בשכיבה בברכיים מקופלות, גלגול כפות הרגליים על ידי העברת המשקל בין הצדדים לעקבים ולבהונות. מומלץ להרים חלקית את החלק שאינו נלחץ לרצפה, לחשוב על עבודה לאורך הגבולות החיצוניים של הרגל.
2.      כאשר המרפקים נשענים על הרצפה בזוית של תשעים מעלות כפות הידיים נעות במעגלים סביב עצמן. כשהן פונות אל מחוץ לגוף האצבעות מתרחקות זו מזו וכשהן פונות אל הגוף האצבעות נצמדות.
3.      הצמדת אגודלים והרפיה לסרוגין
4.      להניח ידיים על העיניים, להרים ולחפש מקום נוח יותר כדי להניח מחדש, לנסות כמה פעמים.
5.      בשכיבה ברגליים ישרות להניע את כפות הרגליים לסרוגין בתנועות פוינט
6.      ברכיים מתקרבות אל הסוגרים לסרוגין בעזרת תנועות הידיים.
7.      דחיפת כפות הידיים אחת אל האחרת בכוח שווה
8.      איסוף הטבור בעזרת האצבעות, לעזוב אצבעות ולתת לאזור לחזור על ההרגשה בלי הידיים, להוסיף בזמן שהטבור אסוף דמיון של משיכת הסוגרים כלפי הטבור

9.      להרחיק ולקרב את אצבעות הידיים כאשר הידיים מונחות על המיטה

תנאים מיטיבים לתנועות של שרירי רצפת האגן ולחיזוקה

  הגישה של שיטת פאולה לשרירי רצפת האגן כוללת כמה הבטים: שינוי הרגלי חשיבה, שיפור תשומת הלב ועידוד רגישות לתנאים שמשפרים תנועות וכמו כן תנו...