יום שבת, ינואר 04, 2014

תרגילים משיטת פאולה

תרגילים לארגון מרכז הגוף 1. כיווץ לסירוגין של העיניים בנפרד אחת נפתחת והאחרת מתכווצת. 2. כיווץ ספינקטר קדמי מתוך חלוקת הכיווץ לצדדים ימין ושמאל והפעלת צד צד לסירוגין 3. אגרוף יד אחת ומתיחת האצבעות באחרת לסירוגין 4. הצמדת בהונות ברגל ימין ופישוקן בשמאל לסירוגין. 5. הצמדת אצבעות ביד ימין ופישוק ביד שמאל לסירוגין. 6. לחיצת הלשון לחיך העליון בשן האחרונה או מעליה, להעביר את הלשון לסירוגין בין צד ימין ושמאל.

יום שישי, ינואר 03, 2014

עצמאות ושחרור הגוף מכאב בשיטת פאולה

העצמאות הנרכשת בשחרור הגוף מכאבים היא יתרון חשוב המצוי בשיטה. שרירים תפוסים משפיעים לרעה על סביבתם מבחינת היקף הבעיה והשפעתה. היכולת הנרכשת לשחרר כאב לבד זמן קצר לאחר שהחל מונעת הצטברות מתמשכת של מגבלות תנועה ומצבי כאב. אחת הדרכים המוכרות לשחרור תנועתי בעזרת שיטת פאולה נקראת "החופשי של הפאולה" תנועה אותנטית המתפתחת מתוך עמדת מוצא מסוימת המוצעת לתלמיד על ידי המורה. בחירת עמדת המוצא יכולה להשתנות פעמים רבות במהלך התרגול. תרומתה החשובה לשינוי המצב הגופני הוא כאשר התלמיד פועל מתוך גופו ולא מתוך מחשבתו. אמנם למחשבה השפעה חיובית רבה על ארגון התנועה אך לצורך שחרור דרושה לגוף תנועה נטולת הכוונה מחשבתית.

יום רביעי, ינואר 01, 2014

טיפול בתנועה לפי שיטת פאולה להפגת כאב

כאבי גב הם חלק בלתי נפרד מחייהם של אנשים רבים, בין אם מדובר באלו הסובלים מכאב באופן קבוע בגלל מבנה השלד או אורח חיים המעורר נטייה לכאבים ובין אם מדובר בבעיות חולפות וזמניות. בשני המקרים שחרור מכאב בעזרת תנועה היא הדרך היחידה לאפשר לגוף התארגנות קבועה ונטולת כאב ויותר מזה-חיזוק של מפרקים, שרירים ותפקודם תוך כדי תנועה. כמה שיטות לטיפול בעזרת תנועה רווחות בישראל, בין הפחות מוכרות נמצאת שיטת פאולה, תרומתה לשינויי יציבה, שיפור יכולת התנועה, הקלה מכאב וארגון מחודש של הגוף נעשים מתוך הפעלה של שרירים שהקשר בינם לבין שרירי הגב אינו מוכר לרוב הקוראים, כגון: הלשון, הפה, העיניים, האגן. ההשפעות של תרגול שיטת פאולה על התפקוד הגופני נוגעות הן למצב של שיבוש כלשהוא בהתכווצותם והרפייתם של השרירים והן לתחזוקה קבועה של הגב והשלד במצבי בריאות. נטייתם של כל השרירים הטבעתיים לפעול יחד ולהפעיל זה את זה הם הבסיס לתפקודו הבריא של כל גוף באשר הוא. פעמים רבות החלשות של שרירים טבעתיים מתרחשת כמו במערכת של צנרת ניקוז כך שחולשה במקום אחד גוררת חולשה במקום אחר. הטיפול בשיטת פאולה משתמש בקשרים אלו כדרך לשמור על תקינות התפקוד וכאמצעי ריפויי גם יחד.

יום שני, דצמבר 30, 2013

חיזוק רצפת האגן בשיטת פאולה

הבסיס לחיזוק רצפת האגן באמצעות שיטת פאולה הוא הפעלת שרירי הסוגרים ולימוד דרכי תנועתם. הכוונה להתנסות בהפעלת הסוגרים הן בפני עצמם והן בהשפעה ההדדית בינם לבין שרירים טבעתיים אחרים, החשיבה על חיזוק השרירים של רצפת האגן משולבת בהגמשתם ובעבודה שאינה כוחנית. זאת משום שלעתים הגמשת האזור מסייעת לחידוד התחושות ואלו נחוצות לחיזוק השרירים באזור. שיטת פאולה דרושה במיוחד למי שהתחושות באזור מעומעמות כשהיא מתבקשת לכווץ או להרפות, למי שמופתעת מתחושות לא נעימות ולמי שמעוניינת לטפל בעצמה בעזרת עצמה. התרגול העצמי הוא חלק בלתי נפרד מתהליך השינוי. הוא דרוש הן לחיזוק, הן לעידון ההרגשות והן לשינוי צורת התנועה. שלושת אלו יחד מסייעים לשינוי המצב של רצפת האגן אצל נשים רבות.

תנאים מיטיבים לתנועות של שרירי רצפת האגן ולחיזוקה

  הגישה של שיטת פאולה לשרירי רצפת האגן כוללת כמה הבטים: שינוי הרגלי חשיבה, שיפור תשומת הלב ועידוד רגישות לתנאים שמשפרים תנועות וכמו כן תנו...