יום שבת, יוני 22, 2013

בסדרת הטלויזיה המוכרת  לכול  "Mad Men"ניתן לצפות בתנועות הפה ומבנה הפה של כוכבים ושחקנים מן השורה הראשונה. דוגמה מעניינת נמצאת בפרק To have and to hold

היתכן שרמת המימיקה של השחקנים מגיעה לשליטה בדרך החזקת השפתיים או שהדברים הם מקריים בלבד?
נדמה ששני התמימים הבולטים בסדרה הם קן ומייגן, הם אינם משחקים במניפולציות כדרכם שלאחרים כדי לשרוד ואינם מזיקים לאחרים, שניהם בולטים בפה שאינו סימטרי ובשפתיים שאינן מוחזקות בשליטה מתמדת. בניוגד לרוב הדמויות שפיהן סגור, השפתיים שלהם ושלהן סימטריות וקשה לתפוס אותם בחוסר שליטה עצמית.


בפרק הרביעי בעונה השישית נפלה סקרלט קורבן לצורכי השליטה של ג'ואן וראו זה פלא גם פיה נעשה סימטרי פחות משהיה בפרקים קודמים.

יום שישי, יוני 21, 2013

ההפרדה בין הספינקטרים בשיטת פאולה לצורך חיזוק רצפת האגן

רוב התרגילים של שיטת פאולה מכוונים להפעיל את השרירים הטבעתיים ללא הפרדה בינהם. השרירים שברצפת האגן, שהם הסוגרים שונים מכלל זה, הפעלתם נלמדת בתחילה מתוך הפרדה בעזרת מניפולציות של כפות הרגליים, העיניים, כיווני הנחת כפות הידיים ועוד. זאת משום שפעמים רבות הפעילות המשולבת של הסוגרים ממשיכה את תהליכי ההחלשות של השרירים השונים של רצפת האגן. לכל אחד מהספינקטרים שברצפת האגן השפעה אחרת על כלל הגוף והיציבה. פעולתו המופרדת של הספינקטר האחורי מעודדת את פתיחת הכתפיים והרחקת השכמות ומרחיבה את הגב, הפעלת הספינקטר הקדמי מקטינה את ההיפר לורדוזיס שהוא נחלת נשים רבות ומאפשרת לבטן לא להידחף כלפי חוץ וקדימה, תנועת כפות הרגליים מעודדת תנועה המעבירה את משקל הגוף באופן מתמשך מחלקו האחורי לחלקו הקדמי ומונעת נזקים. לככל אלו יש השפעה מיטיבה על חיזוק רצפת האגן.

יום רביעי, יוני 19, 2013

חיזוק רצפת האגן בעזרת שרירים טבעתיים אחרים

ההשפעה של הפעלת הלשון והשפתיים על כיווץ הספינקטר הקדמי
הפעלת הלשון כדי לחוש ביתר דיוק את הספינקטר הקדמי קשורה בתנועה שבה הלשון מתארכת ונעשית צרה ומנסה לצאת מעבר לשיניים אך לא מעבר לשפתיים. יש אפשרות שהלשון תדחוף מעט את השפתיים לצורך ההצרה שלה או תיתן להן צורה המסייעת למטרת התרגיל.

 גלגול של השפה העליונה של הפה כלפי האף כאילו אנו אוחזות עיפרון בין השפה לאף יתחיל בעזרת עיפרון. אחיזת העיפרון בין השפה העליונה של הפה לבין האף נועדה להדגים את כוונת התרגיל אך אח"כ ניתן להמשיך בלעדיו. נסו לאחוז את העיפון בין השפה העליונה של הפה לבין האף ללא עזרת הידיים. תוך כדי גלגול השפה העליונה ניתן לדחוף אותה כלפי האף בעזרת השפה התחתונה. התרגיל מסייע לעורר בספינקטר הקדמי תגובות חדשות. נסו את התרגיל הנקרא שפה אל האף גם ללא הניסיון לאחוז עיפרון בין השפה לבין האף, התרגיל הוא חיקוי של התנועה האוחזת עיפרון. אין צורך להאריך את משך ההחזקה ככל שניתן. שימו לב אילו תחושות מתעוררות בספינקטר הקדמי. 

יום שלישי, יוני 18, 2013

הקלטה של שיעור חי על קצה המזלג

שיעור חי בשיטת פאולה, מיועד לתרגול בזמן ההקשבה

http://www.youtube.com/watch?v=e-El0bkJg-4





שחרור העיניים בשיטת פאולה

המצב הקבוע של רו בני האדם הוא תנועה וחשיבה כלפי הסביבה מתוך הסתכלות קבועה לפנים, כלומר ההרגל להיות בקשר עם העולם דרך המבט והשמיעה מייצר הימצאות מתמדת במצב שבו העיניים פעילות ללא הפוגה ונמצאות רוב הזמן בתנועה לכיוון אחד-"קדימה". להוציא מצבי שינה, או צורך מיוחד לדעת מה קורה מימין ומשמאל או ניסיון להרפיה ושחרור מודעים. הדבר בולט במיוחד אצל אנשים המרכיבים משקפיים שכל גופם נוטה קדימה ומיקום הכתפיים והגב מושפע באופן קבוע מהמבט קדימה. אך גם אצל מי שאינו מרכיב משקפיים אין ספק שעניין זה-מיקומו של המבט הוא הרקע לכאבי גב, וקשיי תפקוד גופניים אחרים. בנוסף, בכל מצבי הערות למינהם אין מצב שבו האדם מניח לעיניו מתוך כוונה מודעת כפי שרבים נוהגים להניח לרגליים ע"י ישיבה, לפה ע"י הפוגת דיבור וכו'. לעניין זה יש גם פן רגשי פשוט, אין דרך טובה מזו להיות בשליטה על הנעשה סביב והאדם המודרני מורגל בשמירה ושליטה מתמדת בהתנהלותו בסביבתו.

יום ראשון, יוני 16, 2013

תרגילי עיניים בשיטת פאולה ותפקידיהם

תרגילי עיניים ופנים דרושים הן במצבי חולשה של שרירי הפנים, הן לצורך הפעלה מרחוק של פתחים אחרים והן כדרכי הרפיה וכיווץ של הגוף כולו. קבוצות תרגילי העיניים עונים לצרכים רבים. בין תרגילי העיניים נמצאים סוגים שונים של כיווצים, פתיחות ושחרור, שימוש בדמיון ועצימת עפעפיים להרפיה ורגיעה והעזרות בתנועות עיניים לשחרור שרירי הצוואר, העורף והגב.
לדוגמה:
1.                              ידיים על העיניים-להניח את כפות הידיים על העיניים כך שהאצבעות תהיינה על המצח וכפות הידיים לא תלחצנה את העיניים.
2.                              כיווצים קלים של העיניים- בעיניים עצומות העפעפיים נעים אל מרכז העין ברצף או מנסים בקלילות לגעת בעישונים.
3.                              כיווצים קלים של העפעפייים התחתונים, (הכוונה אינה למנוע פעילות מצטרפת של העפעפיים העליונים) תשומת הלב מתמקדת בתנועת העפעפיים התחתונים אל מרכז העין כולל ניסיון להרימם.
4.                              לחיצת העפעפיים העליונים כלפי העין ועזיבתם.
5.                              כיווצים חזקים של העיניים-יש לכווץ את העפעפיים כלפי פנים העין ולפתוח את העיניים תוך הרחקת העפעפיים ככל האפשר.

6.                              כיווץ עין עין לסירוגין-כאשר עין אחת מתכווצת האחרת נפתחת. ניתן להיעזר בדחיפת הפה את העפעף התחתון או בכיווץ כפול, אחד קצר ואחד ארוך יותר.

תנאים מיטיבים לתנועות של שרירי רצפת האגן ולחיזוקה

  הגישה של שיטת פאולה לשרירי רצפת האגן כוללת כמה הבטים: שינוי הרגלי חשיבה, שיפור תשומת הלב ועידוד רגישות לתנאים שמשפרים תנועות וכמו כן תנו...