יום שני, יולי 09, 2012

מהלך טיפול בשיתוק אחד מצדי הגוף


מהלך הטיפול: שלב ראשון-תרגול שיטת פאולה בשכיבה בשרירים הטבעתיים המצויים באזור הפנים כדי לחזק את מרכז הגוף ולשחרר מתחים בכלל וקיצורים בפרט.
שלב שני-תרגול במצבי ישיבה, הפעלת הרגליים דרך תנועת הידיים בשתי קבוצות תרגילים, תרגול של אגרוף ושחרור ותנועה חופשית של הידיים שמקורה במגע בשקעי הידיים. תנועת הידיים עודדה סגנון תנועה חדש של הרגליים.
שלב שלישי-חיזוק הגב והרגליים דרך הפעלת הספינקטרים של רצפת האגן.
שלב רביעי-תרגול במצבי הליכה תוך שילוב פעילות הספינקטרים, הפעלה של שקעי הידיים והנעה של הלשון ליצירת איזון בין צדי הגוף.
שלב חמישי- תנועה המחזקת את פעילות העקבים לצורך חלוקה של משקל הגוף באופן מלא יותר על האגן וכפות הרגלים. איזון מרכז הגוף, תרגול אסטרטגיות להפעלת אצבעות הרגליים והברך במשולב לצורך עלייה במדרגות.
דברים אלו נכתבים כשלושה חודשים לאחר תחילת הטיפול. השלבים שתוארו להלן הראו שיפור בכמה רמות: טווח התנועה של המפרקים המקוצרים התארך, הפעלת הרגל המוגבלת במצבי הליכה נעשית מתוך שילוב בין תנועת אצבעות הרגליים והברך וללא העזרות מתמדת במפרק הירך. הפעלת הספינקטרים ברצפת האגן בטכניקות שונות מעודדת גמישות יחסית של תנועת האגן והרגליים. ניכר שיפור בהליכה. 

יום ראשון, יולי 08, 2012

חוקיות התנועה בשיטת פאולה



תרגול שיטת פאולה מאפשר לחוות הפעלה של השרירים הטבעתיים שלא למטרות פונקציונליות בלבד ולהכיר את האופן שבו הספינקטרים עוזרים זה לזה לתפקד טוב יותר בהקשרים פונקציונליים (שחרור צרכים, הפגת מתחים וכאבים, קשיים בתנועה ועוד). יכולת הפעולה העצמית של הגוף מתשנה ומשתכללת במהלך התרגול. הבנת שיטת פאולה ברמה המעשית מבוססת על הפעלת השרירים שמסביב לעיניים, לפה ולנחיריים וכמובן לסוגרים. הקשר בין הספינקטרים שבהפעלתם אנו עסוקים כמובן מאליו בפעולות רבות מתעורר לעתים גם בתרגול אך באופן שונה. חלקנו מודעים לצורך לפתוח את הפה כדי לסייע לפתיחת העיניים בזמן הזלפת טיפות או לכיווץ עיניים בזמן מאמץ או כאב, לעומת זאת במהלך תרגול שיטת פאולה נלמדת הצטרפות תנועה אחת בעקבות האחרת לצרכים טיפוליים. המתרגל נעזר בתנועות הפה כדי לתרגל כיווץ עיניים או נחיריים, משנה את התנהגותו בשרותים, ומשחרר אחיזות בלתי מודעות של הלסתות בשעת לחץ. השימוש ביכולת הזו מסייע לבעיות כגון: עצירות כרונית, טחורים ופיסורה. קשיי שליטה במערכת השתן אצל ילדים. איזון צדי הפנים אחרי דלקת בעצב הפנים. עקמת,   כאבים מסוגים שונים ועוד ועוד.

תנאים מיטיבים לתנועות של שרירי רצפת האגן ולחיזוקה

  הגישה של שיטת פאולה לשרירי רצפת האגן כוללת כמה הבטים: שינוי הרגלי חשיבה, שיפור תשומת הלב ועידוד רגישות לתנאים שמשפרים תנועות וכמו כן תנו...