יום שישי, יולי 30, 2010

הטיפ היומי 30.710עפעוף, כיווצים והשפעתם על עייפות

לאחרונה רבים הפרסומים על ירידה באיכות הראייה עקב שעות של צפייה במחשב או קריאה ממושכת. המומחים לתחום מציעים לעשות הפסקות רבות, לעפעף ולמצמץ כדי להרפות את הפעלת היתר של העיניים. בשיטת פאולה נלמד העפעוף כתרגיל עצמאי וכיווצי עיניים אינם בהכרח איסוף העפעפיים אל מרכזם באופן החזק ביותר שניתן. העפעוף מוטב שיהיה הפעלה קלה ומהירה של העפעפיים ואילו כיווצי עיניים מוטב שיילמדו במידות שונות, בקלילות, שלא באופן מלא ואפילו תוך כדי פעולות אחרות. תרגילים שונים להפעלת העיניים מצויים בבלוג זה במאמרים רבים.

יום רביעי, יולי 28, 2010

הטיפ היומי-28 ליולי

יעילות שיטת פאולה הוכחה במהלך מחקר שהשווה את ההשפעה של השיטה על בריחת שתן עם השפעת תרגול קגל. התרגול של שרירי רצפת האגן במשולב עם טיפול בבעיות גב תחתון, צואר ועורף יעיל יותר.זאת בגלל נטיית הגוף להפעיל לחצים פנימיים על רצפת האגן כאשר זו אינה מחוזקת דיה...

יום שני, יולי 26, 2010

הטיפ היומי-יחסי גומלין בין לשון וצואר

מיקומה של הלשון בפה משפיע גם על מיקומו של הצואר. לסובלים מצואר תפוס כדאי להניע את הלשון כגורם מרפה ולכוון את דרך תנועתה לפי צרכי ההרפיה של הצואר והכתפיים.ניתן להתחיל מחקר זה בתשומת לב למיקומה של הלשון בפה (השונה מאדם לאדם) כמה פעמים ביום. או אז מומלץ לחפש תנועות שונות ומגוונות כמו הפניית הלשון כלפי החיך העליון, הפלתה אל בסיס הלשון ועוד. מכאן הדרך לתרגילים המייצרים הרפיה של הצואר קלה יותר. לדוגמה אם הטיה של הלשון באופן רפוי בתוך חלל הפה ובפה פתוח משפיע ולו במעט על מידת המתח באותו הצד הרי שניתן להמשיך ולחפש את האפשרויות להשתמש בהרפיית הלשון לשם הרפיית הצואר. אם לא מורגש קשר כלשהו יתכן שכדאי להמשיך לחפש את השפעת מידת הפתיחה של הפה כולו על זוית ההחזקה של העורף וללמוד את הקשר דרך תנועת הפה כולו.

יום ראשון, יולי 25, 2010

ערב של פילאטיס, שיטת פאולה ושיאצו

מנחות: אווה אלקיים, סמדר נבו, נילי ברעם
יום ה' עשרים ושישה באוגוסט 19.00-22.00
הסדנאות יתקיימו בסטודיו האקולוגי סוכהא בגבעת ישעיהו בחלל ייחודי ומרווח
לימוד משותף של סמדר נבו ואווה אלקיים העלה את המשותף לשיטת פאולה ולפילאטיס ואת הצורך להציע לנשים המתעניינות בגופן אפשרויות התנסות חדשות. חשיבות המגע להרפיה והעלאת המודעות לגוף ישולבו דרך סדנת השיאצו בהנחיית נילי ברעם.

תנאים מיטיבים לתנועות של שרירי רצפת האגן ולחיזוקה

  הגישה של שיטת פאולה לשרירי רצפת האגן כוללת כמה הבטים: שינוי הרגלי חשיבה, שיפור תשומת הלב ועידוד רגישות לתנאים שמשפרים תנועות וכמו כן תנו...