יום חמישי, אפריל 06, 2017

חיזוק שרירי רצפת האגן באמצעות שיטת פאולה-למי? מדוע? ומתי זה טוב? סמדר נבו-מורה מוסמכת לשיטת פאולה



המשפט "חיזוק שרירי רצפת האגן" נעשה שגור לאחרונה בפיהן של שיטות שונות, ולא בכדי, הצורך להתייחס לנושא בכובד ראש עולה עם פרסומם של נתונים שונים הקשורים לנושא. נשים רבות סובלות בעקבות לידות ותופעות גיל המעבר מהפרעות תפקודיות שונות הקשורות בחולשת שרירי רצפת האגן: דליפת שתן, עצירות שתן, עיכול בלתי תקין, הדלדלות דופן הנרתיק ועוד, התופעה מוכרת לרופאים ואנשי מקצוע אחרים, הערכות המחקרים נעות בין חמישית לרבע מכלל הנשים עד גיל חמישים ואף עולות עד ארבעים אחוזים ויותר מעל לגיל חמישים. טענה אחרת שחוזרת בהקשר זה היא כי רוב הנשים אינן מטפלות בבעיה מסיבות לא מובנות וממשיכות לחיות עמה עד להחמרתה. הסקרים מראים טווח של ארבעים ושניים עד מאתיים וארבעים חודשים בין אבחון הבעיה לטיפול בה. בשלבים החמורים יותר כאשר אלו שמעדיפות את הפתרון הניתוחי עוברות ניתוח עדיין מתקשים שרירי רצפת האגן לשוב לתפקודם המלא והתקין. שכן הניתוחים המוצעים לנשים משנים את מקום האיברים הנידונים אך אין ביכולתם להחזיר את שרירי רצפת האגן לאלסטיות ולחוזק הדרושים לאחר הזנחה של שנים.
גם אם הגורמים לפגיעה אינם תמיד ברורים אין ספק בעקבות מחקרים אלו ואחרים כי פגיעותם ורגישותם של שרירי רצפת האגן מחייבת הן חיזוק בשלבים הקודמים להקמת משפחה והן טיפול לאחר שנפגעו.
מחקר בנושא דליפת שתן אצל נשים שעשתה מיכל ליברגל מסתיים בימים אלו, המחקר משווה בין יעילות שיטת קגל (פסיוטרפיה )ליעילות שיטת פאולה. המחקר הקיף כמאתיים נשים שבמבחן פד הראו דליפה במאמץ, (דליפה המוגדרת בפעולות כמו:קפיצות, שיעול, צחוק, ריקוד, עליית מדרגות וכד') הנתונים שנאספו עד כה על בסיס מחקר מקדים מראים כי יעילות שתי השיטות זהה סטטיסטית אך לשיטת פאולה יתרונות בתחום שיפור איכות החיים של הנחקרות.
הטיפול בשיטת פאולה מבוסס על הפעלת השרירים הטבעתיים בכל חלקי הגוף ומתייחס גם לחלקי הגוף האחרים שאינם שרירי רצפת האגן. שיטת פאולה מבוססת על הפעלת השרירים הטבעתיים שבגופנו כמו עיניים, פה, נחיריים, והפתחים שבתחתית האגן ועל העקרון שכל השרירים הטבעתיים עובדים בו זמנית. מאחר שכל השרירים הטבעתיים פועלים יחד או מפעילים זה את זה, פעולת שריר אחד יכולה להשפיע באופן ספונטני על פעולת שריר אחר, מרוחק ממנו. אפקט המטוטלת שנוצר בדרך זו מעורר שרירים נוספים והגוף כולו מושפע מפעולת השריר המכוונת. תרגול מתאים של שרירים תקינים יכול לשפר ולחזק את פעולתם של שרירים חלשים.
 השיטה מעוררת את יכולת הריפוי העצמי הגלומה בכל אחד מאיתנו. היא מביאה לשיפור יסודי ומקיף במצב בריאותו של המטופל. באמצעות תרגילי השיטה ניתן לטפל בכאבי גב ופרקים, בהפרעות במערכת העיכול והשתן (בריחת שתן ) ובצניחה של איברים פנימיים. השיטה יעילה גם בשיקום לאחר לידה , ניתוחים ותאונות.

.הרחבה בעניין זה מופיעה באתר:
http://www.la-briut.org.il/article/?id=17ad71a48d5a8e854d4c704d3acf8baa&did=114

הבנת מיקומם המדויק של הסוגרים והתחושות הקשורות בהם

חשיבותה של הכרות עם פתחי הגוף עולה ככל שפוגשים יותר אנשים רבים הנרתעים מהנושא, במיוחד כאשש חסרה מודעות לחלקם של הסוגרים בתפקוד גופם. הרתיעה המחשבתית הזו משפיעה על היכולת לחוש את הסוגרים כמו שחשים כל שריר אחר. שינויים בעניין זה מתאפשרים בעזרת שיטת פאולה. תרגול שיטת פאולה מאפשר דרך חיזוק הקשרים בין השרירים הטבעתיים לבין עצמם חידוד התחושות הקשורות בסוגרים ועיסוק בתגובות ספונטניות של הגוף. אלו כוללות את הסוגרים. כאשר התנועה הכוללת של הגוף מעוררת תנועה בסוגרים יכול להתרחש שינוי במודעות. זאת בין אם הדברים נעשים דרך תרגול מובנה, תנועה חופשית של הפתחים או דמיון מודרך. 

יום רביעי, אפריל 05, 2017

שרירי הפנים וחיזוק רצפת האגן-שני אזורים ששיטת פאולה משתמשת בהשפעתם ההדדית

קבוצה גדולה של שרירים טבעתיים מרוכזת בפנים, אלו הם: העיניים,  הנחיריים, והפה הכולל השפתיים והלשון. התנועה של שרירי הפנים הינה חלק בלתי נפרד מתנועת השרירים ברצפת האגן, בידיים וברגליים. זו אחת הסיבות שלמתחילים מומלץ להניע את שרירי הפנים בפגישתם הראשונה עם השיטה. כאשר נוצרות תחושות חופשיות וקלות בפנים עולה הסיכוי לתנועות מגוונות ולהבנות אישיות של התרגילים בגוף כולו.
הלשון היא שריר שנהוג לשמור חבוי בפה מטעמי נימוס, ילדים ואנשים שמתקשים בשמירה על שיווי משקל נעזרים באופן טבעי בלשון על ידי הנחתה בין השפתיים במקום שהם צריכים את האיזון.
תרגול שיטת פאולה בעזרת הלשון מסייע לשחרור כאשר נותנים לה ליפול אל בסיסה או מחפשים לצורך שינויים בגוף כולו כיצד מיקומה יכול לעזור.
לדוגמה:הרמת קצה הלשון כלפי מעלה מעמיקה את הנשימה, מוטב שחלק מהלשון יהיה מונח וחלק יצביע כלפי מעלה.
בתמונה השימוש של כלבים בלשון המוכר כאמצעי קרור הגוף, לאדם אין צורך בהרגלים של כלבים אך הניסיון לחקות בעלי חיים מלמד על תחושות חדשות שיכולות להתעורר בגוף האדם דרך ניסיונות להניע את הלשון.



יום שלישי, אפריל 04, 2017

שפה אל האף תרגיל משיטת פאולה


התרגיל שפה אל האף מסייע להאריך את העורף והצואר, תומך באברים פנימיים הנמצאים במצב נמוך או רגיש ויכול בנוסף לכך להשפיע לטובה על העמקת הנשימה.
קל להבין כיצד לבצע את התרגיל אם מנסים תחילה להניח עפרון, קיסם או זרת בין השפה העליונה של הפה לבין האף.
אחיזת העיפרון או הקיסם היא הדרך להבין את התנועה של גלגול השפה העליונה ותמיכה בה על ידי השפה התחתונה.

יום ראשון, אפריל 02, 2017

תנועה פאוליסטית חופשית אינה מתוכננת


התנועה הפאוליסטית החופשית אינה מתוכננת, היא מתחילה מהימצאות באבר כלשהוא או מתנועה חוזרת ומתן חופש לגוף.
כוכב הים המצולם כאן מזכיר את האיכות שיש לתנועה פאוליסטית משום שקצותיו ומרכזו נעים לפי צורכי הסביבה ומקומו בתוכה. למרכז יש השפעה מסוימת על הקצוות בפאולה ובכוכב גם יחד.

תנאים מיטיבים לתנועות של שרירי רצפת האגן ולחיזוקה

  הגישה של שיטת פאולה לשרירי רצפת האגן כוללת כמה הבטים: שינוי הרגלי חשיבה, שיפור תשומת הלב ועידוד רגישות לתנאים שמשפרים תנועות וכמו כן תנו...