יום שלישי, פברואר 07, 2017

חיזוק רצפת האגן בעמדות מוצא שונות-שיטת פאולה


המצולמת מדגימה עמידת שש לצורך תרגול, עמידה זו נקראת עמידת שש משום שכפות הרגליים הברכיים וכפות הידיים נמצאות על הרצפה.
זו עמידה המקלה על שחרור האגן ומתאימה לתרגול לנשים שזקוקות לתנועתיות רבה באזור כולו הן כדי להרגיש את האגן ושרירי רצפת האגן והן כדי לשחרר החזקת יתר באזור.
בעמידה זו ניתן לכווץ ולשחרר את הסוגר הקדמי בנפרד מהאחורי בעזרת קרוב הברכיים והרחקת אצבעות הרגליים, להוריד את הראש כדי שכיווצים והרפיות בשרירי הפנים יפעילו את שרירי האגן ביתר חדות, להניע את האגן לאחור ולפנים כדי לחוש מתי יש יותר דיוק ביכולת להפעיל את שרירי רצפת האגן.

יום חמישי, פברואר 02, 2017

תרגילים משיטת פאולה למצבי ישיבה

כאבי גב הם חלק בלתי נפרד מחייהם של אנשים רבים, בין אם מדובר באלו הסובלים מכאב באופן קבוע בגלל מבנה השלד או אלו שאורח החיים שלהם מעורר נטייה לכאבים. בשני המקרים שחרור מכאב בעזרת תנועה היא הדרך היחידה לאפשר לגוף התארגנות קבועה ונטולת כאב ויותר מזה-חיזוק של מפרקים, שרירים ותפקודם תוך כדי תנועה.
בשיטת פאולה ניתן לתרגל חלק מהתרגילים במצב ישיבה, למי שסובל מכאבי גב עקב ישיבה ממושכת זהו פתרון יעיל. הדוגמאות לתרגילים אלו רבות וניתן להדגים כמה מהם,

הלשון לדוגמה יכולה להשפיע לטובה על מצב העורף והצואר. תרגילים המניעים את הלשון מכוונים את הצואר והעורף להארכה. התנועה קלה ונעשית בעקיפין דרך שרירים אחרים בשונה מההרגל להפעיל שרירים מקוצרים. תרגיל אחר המדגים את השפעת הלשון על הגב הוא דחיפת הלשון כלפי החיך העליון. תנועה זו זוקפת את הגב העליון ומאריכה את הצואר. כשיש צורך לעודד הרפיה של הצואר מומלץ לנסות תרגיל שבו הלשון נעה מצד לצד לסירוגין ונלחצת בכל צד אל השן האחרונה של החיך העליון. העורף והראש מצטרפים לתנועה מצד לצד ומתארכים. תרגיל זה מתאים גם כאשר יש צורך לסייע בהנעה בלתי שגרתית של העיניים כאשר מכווצים את העיניים לסרוגין. 
תרגילים נוספים המסייעים במצבי ישיבה הם: הסתכלות בעיניים פתוחות מצד לצד עם מינימום הצטרפות של הראש בתנועה לצדדים. ניתן להניע את הראש מלמטה למעלה.
הורדת והרמת המבט והעיניים בקצב איטי מלמעלה למטה ובחזרה, תנועה שמקורה בעיניים משפיעה לטובה על הצואר

יום רביעי, פברואר 01, 2017

סדנה למדריכות כלות-העזרות בשיטת פאולה בתחומי היחסים המיניים

תרגול שיטת פאולה המותאם לצרכי  ההדרכה של מדריכות כלות מבוסס על כמה הנחות יסוד:

  • הקשרים בין השרירים הטבעתיים שעליהם מבוססת שיטת פאולה מעוררים באדם המתרגל תחושות ומודעות גופנית מסוג חדש.
  • קשרים אלו יכולים לסייע הן לחיזוק ושיקום גופניים והן ללמידה של האדם אודות גופו.

·        מחקרים וניסיון מצטבר של מורות לשיטת פאולה מראים שלשיטה יש פוטנציאל להעלות את איכות חיי המין של נשים.
·        שילובם של תרגילי שיטת פאולה בתהליכי הכנת כלות יכול לתמוך במוכנותן הגופנית והרגשית לקראת היחסים שבינו לבינה ולחזק את בטחונן בהבנת גופן בהקשר הזוגי.
מטרות הסדנה:
  • לידע מדריכות כלות על עקרונות השיטה ועל התאמתה לעבודתן .
  • לתרגל וללמד תרגילים מותאמים להכנת כלות ולהכשיר את מדריכות הכלות לשימוש בהם.
מבנה הסדנה:

הצגת השיטה ועקרונותיה. תרגול חוויתי ואישי. הצגת תרגילים רלונטיים להדרכת כלות. התנסות בזוגות בדרכי הנחיה לשימוש בתרגילים.

תנאים מיטיבים לתנועות של שרירי רצפת האגן ולחיזוקה

  הגישה של שיטת פאולה לשרירי רצפת האגן כוללת כמה הבטים: שינוי הרגלי חשיבה, שיפור תשומת הלב ועידוד רגישות לתנאים שמשפרים תנועות וכמו כן תנו...