יום שני, ינואר 16, 2017

השפעת שיטת פאולה על חיזוק מרכז הגוף



החשיבה על מרכז הגוף במושגים של שיטת פאולה מתחילה בתשומת לב לשרירי רצפת האגן עוברת להפרדה בין שני צדי הגב ימין ושמאל וממשיכה לתשומת לב לחלוקת הצדדים ימין ושמאל בחלק הקדמי של הגוף. תשומת הלב להבדלים בין צדי עמוד השדרה יכולה להעזר בתשומת לב למקומו של הראש, לארגון של הגב, להפעלת רצפת האגן ולאפשרות לחוש את הצדדים הקדמיים של מרכז הגוף. הצילום בסוף הקטע המילולי מדגים כיצד ניתן דרך תרגיל חופשי ביסודו (תנועה המיועדת לחוש את השקעים בכפות הידיים) לעודד תשומת לב למרכז הקדמי של הגוף בלי לחשוב על כך.
רוב התרגילים שיוצעו לשם לימוד ההפרדה יפעילו את הגוף באופן המעודד רוטציה בין הצדדים. אך לשם כניסה לתהליך עבודה יש צורך גם בכיווצים והרפיות של כלל הגוף ללא חלוקתו לשני צדדים. בשיטת פאולה יש כמה תרגילים מובילים שאינם שייכים להגדרה זו וכדאי להציגם תחילה כדי לכוון אל הקורא שלא קרא עד כה על השיטה. תרגילים אלו הם: ידיים מונחות על העיניים, תרגיל שבו מומלץ להניח את כפות הידיים ללא לחץ על העיניים ולשים לב לתגובות הגוף כולל התארגנות בהתאמה להרגשה הזו. תרגיל מוביל אחר על פי השיטה הוא כיווצים קלים של העיניים, אין הוראה קבועה לגבי מידת הכיווץ, זמן הכיווץ או פתיחת וסגירת העפעפיים אלא מומלץ לכל אדם לחפש את הפעולה הקלה והנעימה ביותר עבורו. תרגיל נוסף שיכול לסייע בהבנת התרגילים העוסקים בחלוקת הגוף הוא כיווץ הספינקטר הקדמי, אצל נשים הכוונה לשני הסוגרים הקדמיים ואצל גברים לסוגר הקדמי. גם כאן מומלץ לחפש את הפעולה הקלה והנעימה ביותר.
התנסות קלה בתרגילים כמו כיווץ לסרוגין של העיניים, כיווץ ספינקטר קדמי צד צד, )למרות שהסוגר הקדמי הקרוי בשיטת פאולה ספינקטר אינו ניתן לחלוקה פסיולוגית הפעלתו בצורה מחולקת יש לה השפעה מבורכת. העברת הלשון תוך לחיצה קלה של הקצה פעם כלפי הצד הימני של החיך העליון ופעם כלפי השמאלי, ואפילו אגרוף ומתיחת אצבעות הידיים לסירוגין. כולם שמות של תרגילים המזמנים רוטציה בין שני צדי הגוף וסוג אחר של עבודה גופנית.

בתחילת הדברים הצעתי תשומת לב ובהמשכם תרגילים של ממש. הסיבה היא שיש מי שהפניית תשומת לב ללא תרגול מתאימה לו יותר מאשר תרגול שמקדים הפניית תשומת לב.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תנאים מיטיבים לתנועות של שרירי רצפת האגן ולחיזוקה

  הגישה של שיטת פאולה לשרירי רצפת האגן כוללת כמה הבטים: שינוי הרגלי חשיבה, שיפור תשומת הלב ועידוד רגישות לתנאים שמשפרים תנועות וכמו כן תנו...