יום שבת, דצמבר 03, 2016

שיטת פאולה כלימוד דרכי תנועה


רובנו מכירים את היתרונות של שיטת פאולה דרך השפעתה החיובית על חוזק רצפת האגן, מיעוטתנו מודעים לתנועה הכללית של הגוף כמושפעת מהפעלת הסוגרים.
לדוגמה: במצבי ישיבה שיש קושי לקום מהם למצב עמידה כיווץ הסןגר האחורי מסייע להפעלה יעילה של עמוד השדרה. כך יכול הסוגר האחורי לחזק את פעולת עמוד השדרה. דוגמה אחרת נראית בהליכה. כאשר מפעילים את כפות הרגליים מהעקב לאצבעות בתנועה מגלגלת בזמן הליכה יכול האגן להיות גורם שמצטרף להעברת משקל הגוף ולגמישות הנדרשת.

יום חמישי, דצמבר 01, 2016

בושה ביחס לתפקוד הסוגרים-טיפול בשיטת פאולה ושינוי בהתייחסות לגוף

התפקוד הגופני נתפס בדרך כלל כתקין או כבלתי תקין על פי ציפיות האדם מגופו. ציפיות אלו מבוססות לרוב על השוואה, יש שמשווים את עצמם לאחרים ויש שמשוים את עצמם למצבים דומים בעבר ובעיקר בהקשרים כמו עבודה, תנועה והתנהגות חברתית. בתחומי השיבושים האינטימיים יש נטייה להתבייש בעצם העובדה שחל שיבוש. הטיפול נדחה ועיכובו מעלה את הקושי לטפל בו. מעטים האנשים היכולים לחשוב על תחום זה כרצף או להגיב באופן ענייני לשיבושים. תופעות כמו: חולשת רצפת אגן, תפקוד חלקי של מערכת העיכול, שיבושים במערכת הנשימה, כולם נתפסים כמצבים לא תקינים ולא נעימים אך פעמים רבות אינם מטופלים בשל הבושה שבדבר. אחד השינויים החלים במהלך הטיפול בשיטת פאולה הוא בתחום היחס לשיבושים גופניים. בין אם ההחלטה לטפל בבעיה היא כשלעצמה פנייה לעזרה ובזאת מתחיל שינוי בתחום הבושה ובין אם עקב התייחסות חדשה לגוף שמפגשי הטיפול נותנים. כשסרה הבושה מתחיל הריפוי.

יום רביעי, נובמבר 30, 2016

שיטת פאולה ותכסיסים לעצור בריחת שתן

הפעלת הפה יכולה לסייע לנשים הסובלות מבריחת שתן. ההנחיה בכתב היא הזמנה לנסות ולא להיכוות כלומר, מי שלא תרגלה פאולה כלל תתקשה להפיק מההצעה אך תבין עקרון חדש. לא מדובר רק בחיזוק או בהחזקת השרירים במצבי מצוקה. שחרור חלקי מקל על הרגשת הלחץ.
ההצעה היא לנסות לשחרר את הפה בחלקו האחורי על ידי הנעת הלשון לאחור והפניית הלשון לאחר השחרור כלפי מעלה

יום שני, נובמבר 28, 2016

חיזוק רצפת האגן בשיטת פאולה



צילום של מתרגלת שמתרכזת בחיזוק רצפת האגן, היא עושה זאת על ידי כיווצים של הסוגר הקדמי. תנועה שקשה לראות בצילום. כיוון התנועה של הברכיים מסייע לה לדייק בתחושה של האזור. הנחת הידיים על הבטן היא עזרה נוספת.
בשיטת פאולה נהוג להציע כיצד להניע את הגוף רק במצבים שהמתרגל/ת לא חשים את המקום שכדאי להניע לצורך מצבם. זה מצב שכיח יחסית בתחום הסוגרים.
המתרגלת בצילום לא קיבלה ממני, מורתה כל הוראה היא העדיפה להפנות את הברכיים ולהניח את הידיים תוך כדי תרגול. 

תנאים מיטיבים לתנועות של שרירי רצפת האגן ולחיזוקה

  הגישה של שיטת פאולה לשרירי רצפת האגן כוללת כמה הבטים: שינוי הרגלי חשיבה, שיפור תשומת הלב ועידוד רגישות לתנאים שמשפרים תנועות וכמו כן תנו...