יום חמישי, נובמבר 17, 2016

שיטת פאולה-הפגת כאבי גב בתנועה עצמית נטולת מאמצים

כאבי גב הם חלק בלתי נפרד מחייהם של אנשים רבים, בין אם מדובר באלו הסובלים מכאב באופן קבוע בגלל מבנה השלד או אורח חיים המעורר נטייה לכאבים ובין אם מדובר בבעיות חולפות וזמניות. בשני המקרים שחרור מכאב בעזרת תנועה היא הדרך היחידה לאפשר לגוף התארגנות קבועה ונטולת כאב ויותר מזה-חיזוק של מפרקים, שרירים ותפקודם תוך כדי תנועה. כמה שיטות לטיפול בעזרת תנועה רווחות בישראל, בין הפחות מוכרות נמצאת שיטת פאולה, תרומתה לשינויי יציבה, שיפור יכולת התנועה, הקלה מכאב וארגון מחודש של הגוף נעשים מתוך הפעלה של שרירים שהקשר בינם לבין שרירי הגב אינו מוכר לרוב הקוראים, כגון: הלשון, הפה, העיניים, האגן. ההשפעות של תרגול שיטת פאולה על התפקוד הגופני ועל כאבי גב נוגעות הן למצב של שיבוש כלשהוא בהתכווצותם והרפייתם של השרירים והן לתחזוקה קבועה של הגב והשלד במצבי בריאות. נטייתם של כל השרירים הטבעתיים לפעול יחד ולהפעיל זה את זה הם הבסיס לתפקודו הבריא של כל גוף באשר הוא. פעמים רבות החלשות של שרירים טבעתיים מתרחשת כמו במערכת של צנרת ניקוז כך שחולשה במקום אחד גוררת חולשה במקום אחר. הטיפול בשיטת פאולה משתמש בקשרים אלו כדרך לשמור על תקינות התפקוד וכאמצעי ריפויי גם יחד.

יום רביעי, נובמבר 16, 2016

העזרות באיור בשיטת פאולה-יתרונות וחסרונות

התרגיל המוצג באיור משרת כמה מטרות: שומר על הרחם והשלפוחית בזמן הרמת משקל, (בהנחה שנעשה במקביל,) מונע מתיחת יתר של העורף והצואר, מניע את העורף לאחור ומאריך אותו.

כדי שתוכלו להעזר כראוי האיור המוצג לפניכם נסו בבקשה לגלגל את השפה העליונה של הפה כלפי האף בדיוק כפי שמציע האיור, כלומר כשהשפתיים הדוקות זו לזו.
לצערי הדוגמה שבידי אינה טובה ויכולה ללמד מה לא כדאי לעשות. הידוק השפתיים יוצר מתח בתחתית הפה ובלסת התחתונה וגורם לקיצור העורף.
לעומת זאת אם נבצע את התרגיל כשהשפתיים אינן הדוקות זו לזו תשתחרר הלסת התחתונה והעורף יתארך, מצב הרצוי לכל אדם.

יום שני, נובמבר 14, 2016

שינויים גופניים ורגשיים שעוברים אנשים בעקבות תרגול שיטת פאולה



  1. התייחסות אל הסוגרים כחלק בלתי נפרד מכלל איברי הגוף.
  2. הרגעות בעקבות כיווץ חוזר וקל של העיניים ושינוי קצב הנשימה
  3. יכולת להתמודד לבד עם קשיי נשימה ומצבי לחץ שמקורם בגוף
  4. הפגת כאבים הקשורים בשרירים תפוסים ובחוסר איזון בין צדי הגוף
  5. איזון הבדלים בין צדי הגוף באופן עצמאי ומתחדש
  6. הפגת כאבים שמקורם אינו ידוע דרך תנועה ספונטנית וקשב לגוף
  7. שליטה בסוגרים וחיזוק הרגשת הביטחון אצל אנשים שהחלשות השליטה פגעה בביטחונם העצמי
  8. התנסויות מדיטטיביות מתוך תנועה

שחרור הגוף בעזרת שיטת פאולה

איך אפשר לשחרר את הגוף בעזרת שיטת פאולה? בתרגילים? מתוך חשיבה על הנחת הגוף בדרכים שונות,? ארגון עמדות מוצא חדשות כגון: לתמוך את הרגליים כשהן מקופלות בכריות כדי לצמצם את הצורך של השרירים לפעול?
על כל השאלות יש אפשרות לענות בחיוב, שכן מי ששולט בשיטה יכול לנסות בכל פעם תרגיל אחר או דרך שכיבה או ישיבה שמזמינה תנועה חדשה, העיקר לא לותר כלל ולהבין שעיקר העניין הוא לעקוב אחר הגוף והתחושות הנוספות המתעוררות

תנאים מיטיבים לתנועות של שרירי רצפת האגן ולחיזוקה

  הגישה של שיטת פאולה לשרירי רצפת האגן כוללת כמה הבטים: שינוי הרגלי חשיבה, שיפור תשומת הלב ועידוד רגישות לתנאים שמשפרים תנועות וכמו כן תנו...