יום שבת, אפריל 30, 2016

תרגילים לשעת לידה משיטת פאולה

שניים מתרגילי שיטת פאולה הוכחו כמסייעים בכל שלבי הלידה:
התרגיל שששש ממושכת והתרגיל אגרוף ידיים לסרוגין.
ששש ממושכת מסייעת להרגע ולנשום באופן יציב בשלב הראשון של הלידה, בשלב השני עזרתה ללידה היא בדחיפת האויר כלפי תעלת הלידה ובהרחבתה, בשלב השלישי היא מסייעת לעבור את צירי הלחץ ולשמור על נשימה יציבה.
ארגוף ידיים לסרוגין הוא תרגיל שמקדם תהליכים פנימיים בשרירים הלא רצוניים, הן בתחום מערכת העיכול והן במערכת הגניקולוגית, הוא מקדם את התכווצויות הרחם ומזרז את הלידה.

יום רביעי, אפריל 27, 2016

יום שני, אפריל 25, 2016

הרפיה בשיטת פאולה ובתחום הרגשי

המשותף בין הרפיה גופנית לתמונה הוא הביטחון והאמון שהמטופל נותן במי ש"מחזיק" אותו, מזמין אותו להרפות ולא בהכרח בעזרת מגע. ההרפיה הגופנית המוכרת לאנשים שהתנסו בה נראית שונה מצורת השכיבה של הדמות בכף היד.
פרק חשוב בשיטת פאולה שמוביל להרפיה הוא לבטוח בגופנו ולהניח לו לפעול מתוך עצמו בעזרת הגירויים שהמטפל מזמן. הגוף יודע לאן לכוון את ההנחיות בין אם דרושה הרפיה או ארגון ושמירה.

יום ראשון, אפריל 24, 2016

תרגיל לשחרור הגב לפי שיטת פאולה

הצילום מדגים את אחד התרגילים היעילים ביותר לטיפול בכאבי גב ולשחרור הגב במצבי כיווץ. ההכוונה היא להניח את אצבעות יד ימין בשקע יד שמאל ואת אצבעות יד שמאל בשקע יד ימין. חשוב להימנע ממצב שבו האצבעות של שתי הידיים תחזקנה אלו את אלו. המגע של האצבעות בשקעים יוצר שילוב של הפעלת שרירים טבעתיים בעקיפין ותנועת ידיים לכיוונים שהגוף זקוק להם.
עמדות המוצא לתרגיל זה יכולות להיות עמידה, ישיבהעל כסא, שכיבה על הגב וישיבה שלמה. 

תנאים מיטיבים לתנועות של שרירי רצפת האגן ולחיזוקה

  הגישה של שיטת פאולה לשרירי רצפת האגן כוללת כמה הבטים: שינוי הרגלי חשיבה, שיפור תשומת הלב ועידוד רגישות לתנאים שמשפרים תנועות וכמו כן תנו...