יום חמישי, אפריל 07, 2016

התנועות הפאוליסטיות ותרגול בעזרת הסתכלות בתינוקות

התינוק שבתמונה צולם בשלב שבין זחילה לישיבה, כאן הוא מייצב את עצמו למרות שהוא מוחזק על ידי תנועות כפות הידיים וכפות הרגליים, זו תנועה שמבוגרים ממעטים להשתמש בה ובמיוחד בכפות הידיים.
חלק מתרגילי שיטת פאולה מכוונים לתנועה שאין בה הוראה חד משמעית, המתרגל מתבקש לחוש את רמות האגרוף הדרושות למטרה שלשמה הוא מתרגל כגון: הפגת כאבי גב, חיזוק הפיסטלטיקה במערכת העיכול, עזרה שיש באגרוף לתחושות מדויקות של הסוגר הקדמי.
מומלץ למתרגלים לחשוב על מצב האגרוף החלקי שהתינוק בתמונה מציע וכן לשים לב בזמן תרגול לקשר שמתרחש בין תנועת כפות הידיים לכפות הרגליים

יום ראשון, אפריל 03, 2016

תרגיל שקעים בכפות הידיים משיטת פאולה

המתרגלת בצילום מחזיקה את כפות הידיים באופן שיקל עליה להמשיך לחוש את השקעים. זוהי אחת מעמדות המוצא לתרגיל שיכול להשפיע על הגוף כולו ולענות לכמה צרכים: שחרור הגב, הרפיה כללית, הפגת כאבים בכתפיים ובידיים, ארגון  תנועה חופשית בגוף כולו ועוד.
ההנחיה בתרגיל זה היא לגעת בעזרת אצבע יד שמאל בשקע יד ימין ולהיפך, משלב זה יכולים המתרגלים לחזור לגעת במקום ככל רצונם והמקביל לחפש תנועות שמסייעות לחידוד התחושה בשקעים של כפות הידיים.

תנאים מיטיבים לתנועות של שרירי רצפת האגן ולחיזוקה

  הגישה של שיטת פאולה לשרירי רצפת האגן כוללת כמה הבטים: שינוי הרגלי חשיבה, שיפור תשומת הלב ועידוד רגישות לתנאים שמשפרים תנועות וכמו כן תנו...