יום שבת, דצמבר 19, 2015

דימויי גוף מתוך גנו של צ'יהולי-הערות משיטת פאולה

רובנו נוטים לחשוב שעמידה ישרה כפי שמדגימה עבודתו של צ'הולי בקוי זכוכית יפה ובריאה יותר. תרגול רצפת האגן מעודד הטיות של השלד בתנועה ומגן עלינו ממתחים שנוצרים בעקבות משיכת הגוף כלפי מעלה. כדי לשלב בין המתיחה המחשבתית כלפי מעלה לארגון בריא יותר של הגוף רצוי לדמיין את הגוף בתנועה או יציבה כשרצפת האגן מכוונת את תנועת הגב, לדוגמה-הטיה קלה של האגן לאחור תיצור בסיס יציב יותר וגמיש יחסית למחשבה כלפי מעלה.

יום רביעי, דצמבר 16, 2015

טיפול בשיתוק מוחין בשיטת פאולה

חוסר איזון בין צדי הגוף מתבטא אצל ילדים עם שיתוק מוחין הן בתופעות כמו עקמת והן בחולשת שרירים באחד הצדדים. תרגול שיטת פאולה בתנועות רוטציה על ידי הפעלתת הגוף בשני צדדיו הקדמיים מעודד את הרגשת המרכז או את המושג "עמוד שדרה קדמי". קבוצת התרגילים הקשורה להפעלה זו מארגנת הפעלה לסרוגין בתנועות כיווץ והרפיה של העיניים, הידיים, כפות הרגליים ועוד. בנוסף תנועת הלשון בין שני צדי הפה תומכת בחלוקה זו. יש המעדיפים לשלב שני תרגילים כדי שהגוף יוכל להתארגן לצורך הפעלה זו. 

יום שלישי, דצמבר 15, 2015

העיקרון התנועתי של שיטת פאולה

שיטת פאולה מבוססת על רצף של תנועות ותרגילים פשוטים המניעיים את השרירים הטבעתיים. לכל אדם שרירים חלשים יחסית, ושרירים חזקים יחסית. השיטה מלמדת כיצד להעזר בשרירים החזקים להפעלה יעילה יותר של השרירים החלשים. העיקרון המוביל בשימוש זה הוא הקשרים שגילתה פאולה גרבורג בין השרירים הטבעתיים. הפעלה מונוטונית של שריר אחד יכולה לעורר תנועה ספונטנית בשריר אחר, פעמים רבות התנועה הספונטנית מתעוררת במקום הזקוק ביותר לשיפור.

יום שני, דצמבר 14, 2015

תרגיל משיטת פאולה לחיזוק רצפת האגן

אחת הדרכים להפיק כיווצים חזקים כוללת העזרות ברגליים. דחיפת הרגליים אל קיר כאשר הברכיים יוצרות זוית של 90 מעלות ו מחזקת את היכולת לכווץ את הסוגרים. מתרגלת המעוניינת להפריד בין הסוגרים הקדמיים לאחוריים בתרגיל זה יכולה לשנות את דרך הנחת כפות הרגליים על הקיר. כאשר העקבים מורחקים מהקיר והבהונות נלחצות לקיר עולה האפשרות להפריד את הסוגרים הקדמיים ולכווצם יותר מאשר את האחוריים. לעומת זאת כאשר העקבים הם שנלחצים והבהונות מורחקות הכיווצים מופנים לסוגר האחורי.

אין צורך להתחיל את שתי הפעולות, הכיווץ ודחיפת הקיר בו זמנית, ניתן לבחור איזו פעולה תהיה הראשונה ואיזו השניה בסדר.מומלץ לבחור על ידי השוואה.

יום ראשון, דצמבר 13, 2015

הנעת גפיים דרך קשרים בין שרירים טבעתיים

ייחודה של שיטת פאולה בהפעלת שרירים שנחלשו באמצעות שרירים חזקים ובקשרים בין השרירים הטבעתיים לבין עצמם. עיקרון זה מופיע במיטבו כאשר גפיים המתקשות בתנועה נעות בעקבות תנועתן של גפיים קלות יחסית בתנועה. הגפיים אינן נראות כשריר טבעתי וההסברים לתפקודם כחלק מהמערכת הטבעתית לוקים בחסר. בפועל יש ביכולתם של השקעים בכפות הרגליים והידיים להשפיע לטובה אלו על אלו. השימוש בשקעים מבוסס אם כן על העיקרון הטבעתי

תנאים מיטיבים לתנועות של שרירי רצפת האגן ולחיזוקה

  הגישה של שיטת פאולה לשרירי רצפת האגן כוללת כמה הבטים: שינוי הרגלי חשיבה, שיפור תשומת הלב ועידוד רגישות לתנאים שמשפרים תנועות וכמו כן תנו...