יום ראשון, דצמבר 07, 2014

צילום תרגיל פאולה לטיפול בבעיות נשימה וגב עליון

התמונה מראה שילוב של שני תרגילים בעמדת מוצא לא שגרתית, לצורך ארגון הגב והכתפיים לאחור מוצג כאן התרגיל אצבע חמישית מעל רביעית כאשר גב היד פונה לרצפה, (זרת מעל קמיצה). לצורך העמקת הנשימה האצבע השנייה נמצאת מעל לשלישית. (אצבע מעל אמה)
עמדת המוצא יוצאת הדופן היא הנעת הידיים לאחור והשענתן על הגב הקדמי, עמדה זו מתאימה לשתי המטרות של שני התרגילים, העמקת הנשימה קלה יותר כאשר בית החזה פתוח, ארגון הגב והכתפיים לאחור מובן שהכתפיים יכולות לנוע לאחור אם הידיים נעות לאחור.

יום חמישי, דצמבר 04, 2014

צילום תרגיל שקעי כפות הידיים

צילום התרגיל נקודות בשקעי כפות הידיים, תרגיל המזמין תנועה חופשית שמעודדת תגובות לפי צורכי הגוף, המתרגל נגע בשקעי כפות הידיים שלו והתחיל להניע את הידיים מתוך ניסיון להמשיך לחוש את המקום ללא מגע ודרך תנועה

יום רביעי, דצמבר 03, 2014

ארגון האגן ותחושותיו בשיטת פאולה

בשיטת פאולה הטיפול במכלול התפקודי של רצפת האגן אצל נשים נע על פני רצף המצוי בין שני קטבים, האחד חיזוק ושיקום רצפת האגן והאחר שחרור מכיווץ יתר. חיזוק ושיקום נחוצים לנשים הסובלות מאחד הסמפטומים הבאים או מכמה מהם: בריחת שתן במאמץ, דלקות חוזרות בשלפוחית, התרוקנות חלקית הכרוכה בביקורים תכופים בשירותים. ברוב המקרים שחרור מכיווץ יתר ומכאבים הקשורים בכך מזוהה בדרך כלל עם קשיים בתפקוד מיני. בהרגשת תכיפות וצורך להתרוקן לא מדויקים. יחד עם זאת יש נשים שאינן סובלות מקשיים בתפקוד מיני אך התרגלו עם הזמן לשמור על אזור האגן מכווץ ופיתחו כיווץ קבוע באזור המשבש את התחושות. האבחון של מקור הסמפטומים הוא חלק בלתי נפרד מתהליך הטיפול בשיטת פאולה.

צילום תרגיל משיטת פאולה

תרגיל יד בתוך יד מוצג בתמונה זו בעמידה. ניתן להעזר בו בשכיבה ובישיבה. בכל המצבים יעילותו רבה כדרך למתיחת הגב. מי שזקוק לחיזוק סוגרים יעדיף להעזר בו בשכיבה. לחיצה חזקה יחסית של האצבעות אלו לאלו יכולה לחדד תחושות בסוגרים. כאשר מתרגלים את תנועת הידיים יחד לצורכי הגב הלחיצה חלשה יחסית ומיועדת לשמור את תנועת הידיים ללא מתח יחד.

יום שלישי, דצמבר 02, 2014

הטיפול בשרירים האינטימיים בשיטת פאולה והשפעתו על מערכת העיכול



היכולת להפעיל אזורים שקשה לחוש אותם במדויק כגון שרירי מערכת העיכול נעשית קלה יחסית כאשר לומדים להפעילם דרך תנועות של שרירים טבעתיים אחרים כמו העיניים והפה. תנועות הכיווץ והשחרור החיצוניות יכולות להקל על סבלם של אנשים שחיים עם תפקוד לקוי של מערכת העיכול. הטיפול בבעיות כגון: העדר שליטה בסוגר האחורי ושליטת יתר, ריפלוקס, טחורים, עצירויות כרוניות ועוד מתחיל בתרגול תנועות כיווץ והרפיה של שרירי העיניים, הפה, והאף ושילובם בדרכי הנשימה. אלו מגרים את שרירי מערכת העיכול ומעודדים את התנועה הפריסטלתית בדרך עקיפה. נוסף לכך חוזק השרירים ברצפת האגן ושינויים ביכולת התחושות העדינות מלמדים את המתרגלים שליטה ואי שליטה מסוג חדש. לעתים מושפעות מערכות פנימיות אחרות כגון מערכת תפקודי השתן והכליות, ומערכת התפקוד המיני. תקשורת בין הפתחים והשרירים שסביבם דרך תרגול ייחודי יכולה לעזור לבעיות רבות.

יום שני, דצמבר 01, 2014

משחקים לתרגול שיטת פאולה עם ילדים



  1. שחייה על כרית-להניח כרית נוקשה על הרצפה בין החזה של הילד לתחילת הרגליים, הילד שוכב על הבטן ו"שוחה" שחיית חזה. המורה מכוון לכיווץ עיניים והורדת הראש בזמן האמור להקביל לכניסת הראש ל"מים"
  2. להחזיק קשית אחת או שתיים בפה ואחר כך לכווץ את הפה בלי הקשית כלפי פנים
  3. לתת בוקסים ב"נחום תקום" או באויר או בכרית בוקס או בכדור. לשמור על ידיים מאוגרפות הפועלות לסרוגין
  4. משחק הפסלים: (עקרונית הכוונה במשחק זה היא שהילד עומד והמורה מפעיל את גופו. התלמיד אמור להשאיר את המצב שאליו הובא ללא שינוי. לדוגמה להביא את הידיים לכך שיכסו את העיניים או להשאיר ידיים מונחות על הראש.) המורה לא משהה את המצב שאליו הביא את התלמיד אלא מעביר אותו בין מצבים לפי הערכתו את מצבו. 

תנאים מיטיבים לתנועות של שרירי רצפת האגן ולחיזוקה

  הגישה של שיטת פאולה לשרירי רצפת האגן כוללת כמה הבטים: שינוי הרגלי חשיבה, שיפור תשומת הלב ועידוד רגישות לתנאים שמשפרים תנועות וכמו כן תנו...