יום שבת, אוגוסט 30, 2014

תרגול שיטת פאולה והכנת כלות

תרגול שיטת פאולה המותאם לצרכי  ההדרכה של מדריכות כלות מבוסס על כמה הנחות יסוד:

  • הקשרים בין השרירים הטבעתיים שעליהם מבוססת שיטת פאולה מעוררים באדם המתרגל תחושות ומודעות גופנית מסוג חדש.
  • קשרים אלו יכולים לסייע הן לחיזוק ושיקום גופניים והן ללמידה של האדם אודות גופו.

·        מחקרים וניסיון מצטבר של מורות לשיטת פאולה מראים שלשיטה יש פוטנציאל להעלות את איכות חיי המין של נשים.
שילובם של תרגילי שיטת פאולה בתהליכי הכנת כלות יכול לתמוך במוכנותן הגופנית והרגשית לקראת היחסים שבינו לבינה ולחזק את בטחונן בהבנת גופן בהקשר הזוגי.

יום שישי, אוגוסט 29, 2014

צילום התרגיל יד בתוך יד בשיטת פאולה



התרגיל יד בתוך יד מודגם בצילום זה במיטבו. התנועה של הכתפיים לאחור נראית דרך תנועת השכמות.
התרגיל מכוון להנחת הידיים זו בתוך זו בתנוחה הדומה לצורת צדף, שכן היד אינה מתוחה אלא קעורה, אצבעות יד אחת נמצאות בשקע היד האחרת ללא מתיחה. תנועת הידיים יחד אינה מתוכננת אלא מיועדת לאפשר לגוף לחוש היכן דרושה עבודה. הימצאות במקום אחד חשובה נוסף לתנועה סביב אזור כואב.

יום רביעי, אוגוסט 27, 2014

השרירים הטבעתיים ושיטת פאולה


 עיניים, פה, סוגר שלפוחית השתן, סוגר אחורי, כולם שרירים טבעתיים רצוניים. השריר הטבעתי נקרא בשפה מקצועית ספינקטר או סוגר. צורתו עגולה כמו טבעת. שריר זה נפתח לפתיחה ומתכווץ לסגירה. שרירים טבעתיים לא רצוניים נמצאים במערכות פנימיות בגוף, שיטת פאולה משתמשת גם בשרירים הנמצאים בשאר פתחי הגוף (אוזניים, נחיריים), כמו כן כוללת השיטה תרגול בשריר הנחיריים, הגבות, גלגל העין, לשון, כפות ידיים ורגליים. 
כל המערכות בגוף עובדות על כיווץ ושחרור: מערכת העיכול, משאבת הלב, מחזור הדם, הנשימה, מערכת המין, השתן ומערכת התנועה/השלד, נע על ידי כיווץ ומתיחה של השרירים. שריר טבעתי תקין יכול לאזן שריר טבעתי לא מאוזן. למשל תרגיל של כיווץ הפה יכול להשפיע על אזור פי הטבעת והמעיים. במצב תקין פעולת כל השרירים הטבעתיים מתרחשת בהתאמה. השיטה מתבססת על עובדה זו ומשיבה את האיזון לגוף בתחומים רבים על ידי תרגילים אותם פיתחה פאולה גרבורג ז"ל מאז 1942.

יום שני, אוגוסט 25, 2014

טיפים לתחזוקת הגב ולמניעת כאבים-שיטת פאולה


o       התחל את הבוקר בכמה תנועות או תרגילים קצרים כגון: בעמידה הנעת כל אחת מהידיים בנפרד בתנועות חתירה, הרמת שתי הידיים יחד מעל לראש כשהמרפקים משוחררים והורדתן, הנעת שתי הידיים יחד כשהמרפקים משוחררים לפנים ולאחור בקצב חופשי ובטווח נוח.
o       הימנע מישיבה ממושכת, אם עבודתך דורשת זאת נסה לקום כל שעה לכמה דקות
o       כאשר אין אפשרות במסגרת עבודה לקום ממצבי ישיבה ממושכים צור לעצמך הפסקות של דקה כדי לזכור להעביר את מצב כפות הרגליים מלחיצת הבהונות ללחיצת העקבים לסרוגין
o       אפשרות נוספת לשחרור הרגליים והגב במצבי ישיבה ממושכים היא העברת משקל כפות הרגליים סביב עצמן, ממצב שבו הקוים החיצוניים של כפות הרגליים נלחצים אל הרצפה עוברים דרך האצבעות ללחיצת הקוים הפנימיים.
o       כיווץ קל של שרירי בטן מצמיד את הגב אל משענת הכיסא ומאריך אותו, ניתן לעשות זאת הן בישיבה והן בעמידה תוך הישענות קלה אל קיר.
o       במצבי כאב מומלץ לשכב על משטח נוקשה כמו שטיח או מזרון דק על הרצפה, לאחוז את הברכיים כשהן קרובות לבטן על ידי הידיים ולהניע את הגוף לצדדים, לפנים ולאחור ובמעגלים. מי שחש מאמץ בידיים יכול להעזר ברצועות נמתחות שנמכרות בחנויות ספורט.

o       כיווצים של הסוגרים לסרוגין במצבי שכיבה משחררים את הגב. כיווץ הסוגר האחורי משפיע על הגב העליון וכיווץ הסוגר הקדמי משפיע על הגב התחתון.

יום ראשון, אוגוסט 24, 2014

גילוי היכולת להפעיל שרירים לא מוכרים




מקצת מהשרירים הטבעתיים מוכרים לרובנו לצרכים תפקודיים בלבד. תרגילי שיטת פאולה מעודדים את היכולת להפעיל שרירים אלו. תרגילים  כגון: כיווץ הנחיריים או הרחקת והצמדת בהונות הרגליים יכולים להישמע תחילה בלתי אפשריים. הניסיון מראה שבאמצעות ניסיונות להעזר בשרירים טבעתיים אחרים נעשים תרגילים אלו קלים ביותר. כיווץ העיניים הינו תרגיל פשוט, קשה בתחילה לכוון את תרגולו באופן שונה מההרגל. רובנו מפעילים את העפעפיים העליונים וכדי ללמוד עניין זה מומלץ לכווץ את העפעפיים התחתונים של העיניים ללא כוונה לעצור או למנוע את כיווצי העפעפיים העליונים הנלווים לכך, קבוצות תרגילים אחרות הן תרגילי לשון שמשפיעים על תנועה במקומות אחרים בגופנו, תרגול ההפרדות בין הסוגרים הקרויים ספינקטר קדמי ואחורי בשעת כיווץ בעוד נטייתם הרגילה היא לפעול יחד. סוג אחר של תרגילים שתלמידים מתחילים של שיטת פאולה נוטים להיות מופתעים מהם קשורים ליצירת תנועות רוטציה בין שני צדי הגוף.

תנאים מיטיבים לתנועות של שרירי רצפת האגן ולחיזוקה

  הגישה של שיטת פאולה לשרירי רצפת האגן כוללת כמה הבטים: שינוי הרגלי חשיבה, שיפור תשומת הלב ועידוד רגישות לתנאים שמשפרים תנועות וכמו כן תנו...