יום שבת, ספטמבר 21, 2013

איור לתרגיל בשיטת פאולה

האיור מדגים תרגיל אגרוף לסרוגין של הידיים במצב ישיבה, האגרוף והפתיחה לסרוגין של כפות הידיים יוצרים תנועת רוטציה בין צדי הגב

מתי כדאי להימנע מכריתת רחם ולתרגל שיטת פאולה

ד"ר דב לקסמן  מנתח מומחה בניתוחים גינקולוגיים, רפואת נשים ופריון, מנהל תחום כירורגיה גינקולוגית במרכז לרפואת נשים מתקדמת "איה מדיקל" שבאסותא. בעבר אחראי על השירות הכירורגי–אנדוסקופי בבית החולים ליס שבמרכז הרפואי תל אביב (איכילוב)
 כתב במאמר מעניין בהארץ את הסיכום הבא בנוגע לנטיית מערכת הבריאות להפנות נשים רבות מדי לכריתת רחם:

"לנשים שעשויות לעבור כריתת רחם מומלץ לא להיחפז בקבלת החלטה אם לא מדובר באינדיקציה דחופה או בגידול סרטני. שתפו את הרופא בחששותיכן ובנטיית לבכן. בקשו מידע על כל הטיפולים האפשריים לפתרון הבעיה הרפואית. שאלו שאלות נוקבות על סיכויי ההצלחה והסיכונים בטיפולים המוצעים. בנוסף, שתפו בתהליך את בן הזוג. וכאשר אינכן שקטות, פנו לקבלת חוות דעת שנייה ואפילו שלישית, אל תהססו להתייעץ עם כל מי שיכול לסייע לכן לקבל החלטה מושכלת, ובחרו בקפדנות את הרופא המטפל"


התרשמתי מהמאמר משום שאישית הצלחתי להימנע מכריתת רחם כאשר הגעתי לרופא סבלן שהמליץ לי לעקוב באופן רצןף באמצעים רפואיים אחר תהליכי השינוי שהרחם עבר.



בשיטת פאולה יש מצבים שהתרגול יכול למנוע צורך בניתוח, כל אחד מהמצבים להלן יש לו טווח התנהגות שונה אצל כל אישה ולכן חשוב שההמלצה לא תהיה גורפת.המצבים המדוברים הם: צניחת רחם, צניחת דופן הנרתיק,(תרגול למען שיפור תופעה זו יעיל במיוחד לאחר לידות או אם מדובר באבחון של צניחת דופן אחת בלבד) רפיון רצפת האגן, והפרעות בשליטה בהטלת שתן ובפעולת מעיים. 

יום שלישי, ספטמבר 17, 2013

הפרדת סוגרים ותנועתם יחד בשיטת פאולה וברצפת האגן

התנועה של הגב ורצפת האגן הם חלק בלתי נפרד מתהליכי חיזוק רצפת האגן. התרגול המשולב משפיע לטובה על הנטייה של הנפילה לפנים של האגן אצל נשים רבות ומשנה את זוית האגן. כאבי גב נגרמים מסיבות רבות בינהן הנטייה להטות לפנים של הגב, לכן החזרת הגב והאגן למצבים התומכים בנטייה "נכונה" של תנועת האגן דרושה לנשים רבות כחלק מטיפול בגב ובאגן במשולב. שינויים אלו מתרחשים בשיטת פאולה בעזרת קבוצת תרגילים. אלו תרגילים המלמדים את סודות ההפרדה בין הסוגרים הקדמיים לסוגר הקדמי. לימוד ההפרדה דרןש הן לשם חיזוק הסוגרים הקדמיים והן להגברת יעילות התרגול, כלומר השפעתו על זוית האגן. חיזוק רצפת האגן אינו יעיל כאשר תרגילים שנשים מתרגלות לא משפיע על זוית האגן ביחס לגוף כולו.
מסיבות אלו מומלץ בשיטת פאולה לתרגל את הכיווצים תוך הפרדה בין הסוגרים הקדמיים לסוגר האחורי. 

יום ראשון, ספטמבר 15, 2013

תרגיל לשחרור הגב העליון

תרגיל לשחרור הגב העליון שמתחיל בכפות הידיים. כפות הידיים מונחות לצידי הגוף כאשר בהתחלה כפות הידיים פונות אל הרצפה ובהמשך עדיף להפנות בפתיחה את גב היד אל הרצפה ובהצמדה את כף היד אל הרצפה.
הרחיקו והצמידו לסירוגין את אצבעות כפות הידיים באיטיות רבה ותוך ניסיון להישאר בכל אחד מהמצבים כמה שיותר. ניתן גם לנסות מספר פעמים להצמיד ולעזוב ומספר פעמים להרחיק ולעזוב. שימו לב לתגובות הלוואי. תגובות אלו יכולות להיות מורגשות הן בסוגרים שיש להם קשר לתנועת הגב והן בהתרחבות ושינוי המיקום של הגב העליון. מומלץ להחזיק את התרגיל כמה שיותר זמן.  

תנאים מיטיבים לתנועות של שרירי רצפת האגן ולחיזוקה

  הגישה של שיטת פאולה לשרירי רצפת האגן כוללת כמה הבטים: שינוי הרגלי חשיבה, שיפור תשומת הלב ועידוד רגישות לתנאים שמשפרים תנועות וכמו כן תנו...