יום שבת, אפריל 27, 2013

שילוב בין עמדות מוצא לכיווץ סוגרים לצורך חיזוק רצפת האגן

עמדות מוצא שונות בשיטת פאולה מקלות על הגוף שמתקשה להרגיש מקום מסוים. בתחום תנועת הסוגרים מומלץ למתרגלת להשוות בין תגובות הסוגרים בשלוש עמדות מוצא: שכיבה כאשר הרגליים ישרות, שכיבה בברכיים מקופלות ועומדות, שכיבה כאשר הברכיים מוחזקות על ידי הידיים אל הבטן. המטרה בהשוואה זו היא לזהות את המצב שבו קל יותר לחוש את הסוגרים הקדמיים בלי התערבות הספינקטר האחורי. כמו כן הדרך המקלה על ההרגשה תאפשר כיווצים בזמן ממושך יחסית. לאחר זיהוי הדרך הקלה מומלץ לבצע את תרגילי הכיווץ בצורת השכיבה שמקלה על היכולת של המתרגלת לכווץ ולהרגיש את הסוגרים הקדמיים בקלות.

יום חמישי, אפריל 25, 2013

תרגילים המשלבים בין חיזוק רצפת האגן וצרכים של הגוף בתחומים אחרים

כיווצים קלים של הספינקטר הקדמי הנחשבים בדרך כלל תרגילים לחיזוק רצפת האגן גורמים בתרגול בשכיבה על הגב להיצמדות ולהתרחקות  של הגב התחתון אל המזרון וממנו לסירוגין. תנועה זו מגמישה את השקע בגב ומאריכה את הקיצור הרווח בלורדוזה התחתונה. דבר זה נחוץ לנשים רבות ומאפשר תחזוקה בריאה וכוללת של הגוף עקב השפעת הלורדוזה התחתונה על חוזקו של הגב ועל חוזק שרירי רצפת האגן גם יחד. 
אגרוף ופתיחה לסירוגין של כפות הידיים מקדם בתחום רצפת האגן את חלוקת הגוף לשני צדדים ומלמד שימוש בתרגילים אחרים המחלקים את הגוף באופן התואם את צרכי רצפת האגן. נוסף לכך משפיע התרגיל לטובה הן על מערכת העיכול והן על מצב הגב.
גלגול השפה העליונה של הפה כלפי האף עם תמיכה של השפה התחתונה הוא תרגיל חשוב לרצפת האגן במצבי הרמת משקל. יחד עם זאת הוא מקדם נשימה מלאה ומשפר את תנועת עמוד השדרה.

יום רביעי, אפריל 24, 2013

תרגילים משיטת פאולה לחיזוק רצפת האגן

  1.   כיווץ ספינקטר קדמי ודחיפת קיר עם כפות הרגליים כאשר הרגלים מונחות בזוית של תשעים מעלות בין הקיר  לישבן.
  2.          הצמדת אגודל לאצבע ולחיצתן זו לזו בזמן כיווץ הספינקטר הקדמי בכל יד בנפרד ובשתי הידיים באותו הזמן ממקדת תחושות בספינקטר הקדמי, מסייעת לכווצו בקלות ולהפרידו מהאחורי. יש נשים החשות ביתר קלות את הספינקטר הקדמי כאשר הן מצמידות את האגודל אל האצבע והאמה הן יחד, כך שקשה להמליץ רק על דרך אחת המעודדת את ההפרדה בין הספינקטרים.
  3.            כיווץ הפה כלפי פנים כאילו מדובר בשתייה מקש. 

יום שני, אפריל 22, 2013

תחומי הטיפול של שיטת פאולה




·                                  שיפור תנועת הגב והשלד מיועד הן לקידום אורח חיים בריא והן לטיפול בכאבים כרוניים וסימפטומטיים באזור הצוואר הגב והגפיים. התרגול מתאים גם למגבלות בתנועת מפרקים כולל מחלות פרקים.
·                                  עידוד תנועה עצמית של הגוף בהמשך לתרגול מכוון. התרגול נועד ללמד את המשתתפים לעתים בשילוב מוסיקה ולעתים על בסיס תרגילים מובנים להגיע לתנועה ספונטנית טבעית.
·                                  הפגת כאבים זמניים וכאבים כרוניים. הזמניים הם כאבים בשעת לידה, ביחסי מין, וכן בתקופת שיקום מניתוחים. הכאבים הכרוניים הניתנים לטיפול בשיטת פאולה קשורים בגב ובשלד, באי תקינות של מערכת העיכול או במערכת הגניקולוגית. קבוצה אחרת של כאבים קשורה למחלות כרוניות או נוירולוגיות כמו פיברומיאלגיה וטרשת נפוצה.
·                                  טיפול במערכת העיכול כולל תופעות כגון: עצירות כרונית, טחורים, פיסורה, קיבה עצבנית, צרבות. ריפלוקס וקשיי שליטה בסוגר. ההשפעה על מערכת העיכול כוללת שרירים רצוניים ובלתי רצוניים. זאת מאחר שלשיטת פאולה יש השפעה על שני קבוצות השרירים.

·                                  טיפול במכלול התפקודי של רצפת האגן אצל נשים על פני רצף שנע מחולשה וחוסר שליטה ועד לכיווץ יתר. החזרת האזור לכיווץ המיטבי עבור האישה כוללת חיזוק ושיקום רצפת האגן ושחרור מכיווץ יתר. חיזוק ושיקום הם מושגים המופעלים בשעה שחלה החלשות המתבטאת בתופעות כגון: בריחת שתן במאמץ, דלקות חוזרות בשלפוחית, התרוקנות חלקית הכרוכה בביקורים תכופים בשירותים או קושי במתן שתן. שחרור מכיווץ יתר ומכאבים הקשורים בכך קשור ברוב המקרים לקשיים בתפקוד מיני.

יום ראשון, אפריל 21, 2013

התנועה הטבעתית כדרך ריפוי


שיטת פאולה היא דרך לשפר את תפקודו של הגוף באמצעות חידוש הקשר בין מערכת השרירים המודעת למערכות ריפוי טבעי הקיימות בגוף. זאת על מנת לאפשר לגוף לעשות תיקונים במקום ובזמן הנכונים לו והולמים את ייחודיותו. השאיפה של השיטה היא לאפשר גילויים של הקשרים הקיימים בגוף הבריא אשר "נשכחו" ממנו עם השנים והאירועים.
שיטתה של פאולה מבוססת על הפעלה של השרירים הטבעתיים בגופנו, הסוגרים (הספינקטרים). אלה הם השרירים הרצוניים הנמצאים בפתחי הגוף: עיניים, אף, אוזניים, פה, סוגר צינור השתן וסוגר פי הטבעת. השרירים הללו נעים בתנועה טבעתית של כיווץ ושחרור.
 עם תנועתם הטבעתית הם משפיעים ומושפעים מהשרירים הבלתי רצוניים הנמצאים בתוך הגוף, ולכן ניתן לראות בהן מערכת שרירים הכרוכים אלו באלו. המערכת בנויה מתתי מערכות כמו מערכת הנשימה, מערכת העיכול וההפרשה, מחזור הדם ומערכת התנועה, כמו גם מערכות הקשר והתקשורת באמצעות החושים - ראיה, שמיעה, ריח, טעם ומישוש.

תנאים מיטיבים לתנועות של שרירי רצפת האגן ולחיזוקה

  הגישה של שיטת פאולה לשרירי רצפת האגן כוללת כמה הבטים: שינוי הרגלי חשיבה, שיפור תשומת הלב ועידוד רגישות לתנאים שמשפרים תנועות וכמו כן תנו...