יום חמישי, דצמבר 13, 2012

הפגת כאבי גב כרוניים על ידי תנועות הידיים בשיטת פאולה


תרגול שיטת פאולה לצורך הפגת כאבי גב, שלד ופרקים נעשה על ידי שילוב בין תנועות השרירים הטבעתיים לבין ארגון הגוף לצורות החזקה ותנועה המשמשות כנקודת מוצא לשינוי. כלומר: התאמת התרגיל לצורת ההנחה של הגוף שבה יבוצע התרגיל בין אם מדובר בשכיבה, ישיבת צפרדע או עמידה ישפיע על אופן התנועה של הגוף במהלך התרגול. השילוב בין תנועות השרירים הטבעתיים לבין עמדות המוצא, דהיינו צורת ההנחה , המתיחה או ההרפיה של השלד המשולבת בתרגול משמעה שהמניפולציות הגופניות הן חלק בלתי נפרד מהתרגיל. דוגמה למניפולציה גופנית היא הכיוון שבו מונחות כפות הידיים ביחס לרצפה. אזור ההשפעה של התרגיל על הגב מושפע מכיוון כף היד, לרוב כשגב היד מופנה לרצפה ההשפעה היא על הגב העליון וכשכף היד מופנת לרצפה ההשפעה היא על הגב התחתון. חלק מתרגול להפגת כאבים ולשחרור הגב נעשה על ידי הצמדת חלקי הגב העליון והתחתון לסרוגין אל הרצפה, אך לא מתוך תנועת שרירי הגב אלא מתוך כיווני הידיים ותנועתן.

יום רביעי, דצמבר 12, 2012

שחרור כיווצים, כאבים ושאר הרגלים בשיטת פאולה


הפה ותנועתו מתאים במיוחד להרפיית כאבים במקומות שונים בגוף. בעזרת תרגילים הקשורים בפה יכולה הלשון לעורר תחושות שונות בסוגרים, השפתיים מאפשרות שינוי צורת הנשימה, הרפיית הפה דרך תנועת הלשון  והגדלת החלל הפנימי מקלה על כאבים שונים. דוגמה לתרגיל כזה היא פתיחת הפה לרווחה ומעברים בין מצב הפתיחה להגדלת החלל הפנימי בעזרת שינויים במיקומה של הלשון. הפשלת השפה העליונה של הפה כלפי האף משנה את היציבה ומשחררת את הצואר. כדי להבין את התרגיל האחרון ניתן לנסות להחזיק עיפרון בין השפה לבין האף ואז להניח לעיפרון ולהמשיך להעלות ולהוריד את השפה. יש לשים לב לתחושות נוספות המתעוררות בגוף ולחפש כל פעם קצב אחר להפעלת השפה. תרגיל אחר הוא כיווץ השפתיים ועזיבתן כמו בתנועת נשיקה אך בקלילות.

יום שלישי, דצמבר 11, 2012

חיזוק תפקודי מערכת העיכול בשיטת פאולה


תרגול שיטת פאולה משפיע לטובה על איכות הפעולה של השרירים המפעילים את הפריסטלטיקה במערכת העיכול. על כן לא רק השינויים בחוזק, בגמישות או באופן התפקוד של הפה ופי הטבעת משפיעים על תפקוד מערכת העיכול אלא גם מידת היכולת של האברים הפנימיים להעביר את המזון מתוך התכווצות מלאה של הושט, המעיים והחלחולת, שמושפעים מתרגול השרירים הרצוניים.

יום ראשון, דצמבר 09, 2012

מניפולציות תנועתיות בשיטת פאולה


שיטת פאולה כוללת קבוצה של תרגילים המארגנת את הגוף לתנאים שונים מאלו שהגוף מכיר, חלקם מיועדים לכול ואחרים יכולים להיות מותאמים לבעיות תפקודיות. מבין אלו שמתאימים לכל אדם יש תרגילים כגון: הנחת כפות הידיים על העיניים, הסתכלות ממושכת של שתי העיניים לצד שמאל, שכיבה על הצד  הדומיננטי והחזקת הקרסול הלא דומיננטי בעזרת היד הלא דומיננטית, פתיחה של הפה, ועוד. כל אחד מהמצבים המוזכרים כאן יכול להעשות באופנים שונים בין אם טפשרות שהמתרגל מוסיף תנועה אחרת, או משחרר את המנח הסטטי כמו הידיים על העיניים וחוזר לארגנו מחדש, וכמובן שההסתכלות של העיניים לצד שמאל יכולה להתכוון למקומות שונים על הרצפה.
מניפולציות שמותאמות למצבים תפקודיים הן הנחת מגבת מגולגלת לאורך עמוד השדרה כאשר יש צורך לטפל בהרניה בסרעפת או בבעיות גב מסוימות. קשירת הזרת לקמיצה כך שאם גב היד כששתי הידיים מופנות אל הרצפה הזרת נמצאת מע הקמיצה. ההמגבת מסייעת לפתיחת בית החזה ומשחררת את נטיית הסובלים מהרניה בסרעפת לנשום במידה חלקית. המתרגל מוזמן להתחיל את התרגול במצב הסטטי המוצע ולהמשיך במצב או תנועה שהגוף מושך אליו כולל עזיבת התרגיל או עזיבתו וחזרה אליו. דבר שלעתים חוזר על עצמו פעמים רבות.
 הגוף המבצע תרגילים סטטיים מוזמן לנוע לפי תחושותיו של המתרגל וערנותו לרצונו של גופו כפי שמתעורר בו צורך מתוך המנח. ההישארות במצב של מיעוט תנועה יכול לעורר תנועה או סדרת תנועות בלתי מתוכננות הנחוצות לגוף המתרגל יותר מכל.

תנאים מיטיבים לתנועות של שרירי רצפת האגן ולחיזוקה

  הגישה של שיטת פאולה לשרירי רצפת האגן כוללת כמה הבטים: שינוי הרגלי חשיבה, שיפור תשומת הלב ועידוד רגישות לתנאים שמשפרים תנועות וכמו כן תנו...