יום שישי, מרץ 30, 2012

טיפול בשרירים האינטימיים בשיטת פאולה

היכולת להפעיל אזורים שקשה לחוש אותם במדויק כגון שרירי האגן נעשית קלה יחסית כאשר מקורה בשרירים טבעתיים במקומות אחרים כמו העיניים והפה. תנועה כזו מקצרת את הטיפול בבעיות כגון: טחורים, עצירויות כרוניות, ומכלול הפרעות הקשורות לתפקוד מערכת העיכול. שיטות מגוונות בהפעלתם של שרירי העיניים, הפה, והאף ושילובם בדרכי הנשימה מגרים את שרירי רצפת האגן בדרך עקיפה וגורמים להם להתחיל לעבוד. מערכת תפקודי השתן והכליות, ומערכת התפקוד המיני מושפעת אף היא לטובה מתקשורת זו שבין הפתחים והשרירים שסביבם ולכן לא פלא הוא שאנשים רבים נעזרים בשיטת פאולה לצורך טיפול בבעיות שבמשך שנים העדיפו להסתיר.
מקובל לחשוב ששרירים שתפקודם השתבש נחלשו ולכן מתייחסים רבים לשיטת פאולה כאמצעי לחיזוק הסוגרים. השיבושים בתפקוד שרירים טבעתיים שונים אינו נובע אך ורק מחולשה, הפעלת השרירים בכוח רב מדי מתגלה אף היא פעמים רבות כבעיה או כדבר המעורר בעיות. מסיבות אלו התקשורת הנוצרת בין השרירים הטבעתיים לבין עצמם בתנועה חופשית של הגוף מאזנת את השיבושים יותר משבכוחו של האדם לעשות באופן מכוון. לכן תרגול שיטת פאולה אינו רק כיווצים רבים או כיווצים והרפיות או אוסף תרגילים. אלא יכולת להניע את הגוף מתוך צרכיו מתוך השרירים הטבעתיים.

תנאים מיטיבים לתנועות של שרירי רצפת האגן ולחיזוקה

  הגישה של שיטת פאולה לשרירי רצפת האגן כוללת כמה הבטים: שינוי הרגלי חשיבה, שיפור תשומת הלב ועידוד רגישות לתנאים שמשפרים תנועות וכמו כן תנו...