יום רביעי, יוני 15, 2011

חיזוק רצפת האגן וחיזוק שרירי בטן-הערות משיטת פאולה

שרירי בטן חזקים הם אחד המאויים של רוב הנשים. התרגילים השונים המתפרסמים בעניין מכוונים להגנה על רצפת האגן כדי למנוע נזקים על ידי שימוש במושגים כמו הרגשת ריץ רץ ברצפת האגן או סגירתו. זוהי טעות נפוצה. כיווץ רצפת האגן צריך להתרחש קודם לכיווץ הבטן, אם הוא מורגש באופן נפרד ובמהלך כיווץ הבטן גדלים הסיכויים שכיווצי הבטן ייעשו ללא גרימת נזק לרצפת האגן. החשיבה על כיווצי רצפת האגן מוטב שלא תהיה כוחנית, אין חשיבות להחזקה ממושכת או להרגשה של עלייה בכוח הכיווץ. לעתים חזרתיות על כיווצי רצפת האגן חשובה יותר מאשר כיווץ ממושך אחד

יום שני, יוני 13, 2011

עקרונות התנועה של השרירים הטבעתיים ברצפת האגן

שיטתה של פאולה מבוססת על הפעלה של השרירים הטבעתיים בגופנו, הסוגרים (הספינקטרים). אלה הם השרירים הרצוניים הנמצאים בפתחי הגוף: עיניים, אף, אוזניים, פה, סוגר צינור השתן וסוגר פי הטבעת. השרירים הללו נעים בתנועה טבעתית של כיווץ ושחרור.
עם תנועתם הטבעתית הם משפיעים ומושפעים מהשרירים הבלתי רצוניים הנמצאים בתוך הגוף, ולכן ניתן לראות בהן מערכת שרירים הכרוכים אחד בשני. המערכת בנויה מתתי מערכות כמו מערכת הנשימה, מערכת העיכול וההפרשה, מחזור הדם ומערכת התנועה, כמו גם מערכות הקשר והתקשורת באמצעות החושים - ראיה, שמיעה, ריח, טעם ומישוש.
ניסיון רב שנצבר בתחום שיקום רצפת האגן באמצעות שיטת פאולה מבוסס על הפעלת השרירים הטבעתיים בטכניקות ייחודיות תוך חיזוק הקואורדינציה בין השרירים שבתחתית רצפת האגן ושרירים טבעתיים אחרים בגוף. מאחר שכל השרירים הטבעתיים פועלים יחד או מפעילים זה את זה, פעולת שריר אחד יכולה להשפיע על פעולת שריר אחר, מרוחק ממנו. תרגול מתאים של שרירים תקינים יכול לשפר ולחזק את פעולתם של שרירים חלשים.

תנאים מיטיבים לתנועות של שרירי רצפת האגן ולחיזוקה

  הגישה של שיטת פאולה לשרירי רצפת האגן כוללת כמה הבטים: שינוי הרגלי חשיבה, שיפור תשומת הלב ועידוד רגישות לתנאים שמשפרים תנועות וכמו כן תנו...