יום ראשון, אוגוסט 26, 2007

שיטת פאולה- למי מתי ומדוע זה טוב

שיטת פאולה ,או בשמה האחר התעמלות השרירים הטבעתיים (עפעפיים , שפתיים ועוד ),מעוררת את יכולת הריפוי העצמי הגלומה בכל אחד מאיתנו. היא מביאה לשיפור יסודי ומקיף במצב בריאותו של המטופל.
באמצעות תרגילי השיטה ניתן לטפל בכאבי גב ופרקים, בהפרעות במערכת העיכול והשתן ובצניחה של איברים פנימיים. השיטה יעילה בשיקום לאחר לידה , ניתוחים ותאונות.
הטיפול בשיטת פאולה מבוסס על הפעלת השרירים הטבעתיים בכל חלקי הגוף כמו עיניים, פה, נחיריים, והפתחים שבתחתית האגן ועל העקרון שכל השרירים הטבעתיים עובדים בו זמנית. מאחר שכל השרירים הטבעתיים פועלים יחד או מפעילים זה את זה, פעולת שריר אחד יכולה להשפיע באופן ספונטני על פעולת שריר אחר, מרוחק ממנו. אפקט המטוטלת שנוצר בדרך זו מעורר שרירים נוספים והגוף כולו מושפע מפעולת השריר המכוונת. תרגול מתאים של שרירים תקינים יכול לשפר ולחזק את פעולתם של שרירים חלשים. לדוגמה: במקרה של חוסר שליטה על סוגר צינור השתן ניתן לטפל באמצעות הפעלת שרירי הפה או העיניים. מקצת מההטבות החלות במערכות השתן והעיכול קשורות להשפעה העקיפה שיש לתרגול על תפקודם ומיקומם של שרירים חלקים כמו רחם, שלפוחית ומערכת העיכול, ניתן בחלק מן המקרים להגיע להתכווצות נכונה יותר של אברים אלו וכך לטפל בליקויים. תרגול השיטה מחזק את המודעות הגופנית והנפשית ומעלה את תשומת הלב לגוף ואת איכות התפקוד ותשומת הלב לאי תפקוד.
מומלץ להעזר בשיטה במצבים הבאים:
שיבושים במערכת העיכול: עצירות, טחורים, פיסורה, קיבה עצבנית,
שיבושים במערכת השתן: בריחת שתן, דלקות חוזרות בשלפוחית, קושי במתן שתן,
בעיות וכאבים אורטופדיים: כאבי גב שונים, כאבי צוואר, כאבי ברכיים, כתפיים וזרועות. במצבים של לחץ, מתח נפשי, קושי בהרדמות, במקרים שאנשים מרגישים ירידה במצב הגופני, עייפות, עצבנות, חוסר ריכוז,
חיזוק שרירי רצפת האגן כהכנה להריונות וכמניעה

תנאים מיטיבים לתנועות של שרירי רצפת האגן ולחיזוקה

  הגישה של שיטת פאולה לשרירי רצפת האגן כוללת כמה הבטים: שינוי הרגלי חשיבה, שיפור תשומת הלב ועידוד רגישות לתנאים שמשפרים תנועות וכמו כן תנו...