יום ראשון, נובמבר 12, 2006

שיטת פאולה פותחה בישראל ע"י פאולה גרבורג ונחקרה לראשונה, במחקר קליני מבוקר שנערך בבית החולים הדסה בירושלים. המחקר המקדים בדק את יעילות שיטת פאולה ושיטת תרגול שרירי רצפת האגן בנשים שסבלו מדליפת שתן במאמץ.
59 נשים, מלאו שאלוני דליפת שתן ואיכות חיים, עברו בדיקת פד ובדיקת כוח כיווץ שרירי רצפת האגן (בדיקה ידנית וע"י מכשיר הנקרא פרינאומטר).
הנשים חולקו בצורה אקראית ל-2 קבוצות טיפול.
קבוצה אחת התעמלה בשיטת פאולה, ע"י שיעורים אישיים שניתנו ע"י מורות המוסמכות להוראתה. הקבוצה האחרת, קבלה הדרכה בשיטת תרגול שרירי רצפת האגן, ע"י פיזיוטרפיסטיות.
שיטת פאולה ושיטת תרגול שרירי רצפת האגן נמצאו יעילות, משמעותית על פי מבחן הפד שנעשה לפני ואחרי ההתערבות, בהשוואה בתוך כל קבוצה (.(Change within group נמצא כי שיטת פאולה שפרה באופן משמעותי את דליפת השתן, שינוי זה היה דומה לתוצאה שהושגה בקבוצה שטופלה בשיטת תרגול שרירי רצפת האגן.
בשיטת פאולה נמצאה ירידה של ( (S.D±8.79 5.37 גר' בדליפת השתן, ובשיטת תרגול שרירי רצפת האגן (S.D±15.98) 9.5 גר'. בנוסף, נמצא כי איכות החיים של המטופלות בשיטת פאולה השתפרה באופן משמעותי. שיפור זה לא נמצא בקבוצה שטופלה על פי שיטת תרגול שרירי רצפת האגן. לא נמצאו הבדלים משמעותיים במדדים הקליניים האחרים.
המחקר נערך ע"י מיכל ליברגל כחלק מעבודת דוקטורט בבית הספר לבריאות הציבור של האוניברסיטה העברית, בהדרכת ד"ר אורה פלטיאל ופרופ. דרורית הוכנר, בשיתוף פרופ. אורלי מנור , ד"ר יובל לביא וד"ר רויטל ארבל .

תנאים מיטיבים לתנועות של שרירי רצפת האגן ולחיזוקה

  הגישה של שיטת פאולה לשרירי רצפת האגן כוללת כמה הבטים: שינוי הרגלי חשיבה, שיפור תשומת הלב ועידוד רגישות לתנאים שמשפרים תנועות וכמו כן תנו...