יום חמישי, יולי 06, 2006

טיפול בבלוטת הערמונית

הצעה לפרויקט-טיפול בשיטת פאולה לסובלים מהגדלת בלוטת הערמונית
סמדר נבו

הפרעות הנגרמות בבריאות הגבר ותפקודו בעקבות הגדלה בבלוטת הערמונית:
חסימת שתן והפרעות בנתינה – ירידה בעוצמתו של זרם השתן, קושי בהתחלת מתן שתן, טפטוף ותחושה של שלפוחית מלאה מיד לאחר סיום הטלת שתן, כאבים בעת מתן שתן, דחיפות ותכיפות במתן שתן.
התעוררות תכופה במהלך הלילה כתוצאה מצורך לרוקן את השלפוחיתהפרעות בתפקוד מיני-ירידה של 36%-53% בקיום יחסי מין.
התפתחות זיהומים בדרכי השתן ודלקות,
צמיחה מוגברת של תאים עלולה להביא להתפתחות גידול סרטני בערמונית.


יעילות שיטת פאולה בטיפול בהפרעות הגדלת הערמונית יכולה להתבטא במספר רמות:
העלאת רמת הרגישות של המטופל לתחושות במערכת השתן,
שיפור יכולת ההתכווצות של השלפוחית והסוגר
שיפור מידת ההתרוקנות של השלפוחית
שינוי רמת הטונוס של השרירים והסוגרים
להטבת מצבו של המטופל הבודד דרוש לעתים שינוי באחת מהרמות המוזכרות כאן ולעתים בכולן יחד, בנוסף יכולה שיטת פאולה להיטיב את מצב המטופל עקב השפעתה על בעיות נוספות כמו עצירות כרונית שלעתים מוסיפה לחץ משלה על בלוטת הערמונית.

הטיפול בשיטת פאולה מבוסס על הפעלת השרירים הטבעתיים בכל חלקי הגוף ללא מגע ומשפיע מרחוק גם על חלקי הגוף שלא הופעלו ושאינם נמנים עם שרירי רצפת האגן. לדוגמא-הפעלת העיניים ואצבעות הרגליים תהיה חלק מרכזי מריפוי התפקוד של חולי פרוסטטה משום שלשרירים אלו יש השפעה על הסוגר הקדמי ועל העלאת רמת הכיווץ שלו. שיטת פאולה מבוססת על הפעלת השרירים הטבעתיים שבגופנו כמו עיניים, פה, נחיריים, והפתחים שבתחתית האגן ועל העקרון שכל השרירים הטבעתיים עובדים בו זמנית. מאחר שכל השרירים הטבעתיים פועלים יחד או מפעילים זה את זה, פעולת שריר אחד יכולה להשפיע באופן ספונטני על פעולת שריר אחר, מרוחק ממנו. אפקט המטוטלת שיווצר יוכל לעורר שרירים נוספים ולהשפיע על מערכות אחרות הקשורות להפרעות הפרוסטטה כמו עצירות.

יום ראשון, יולי 02, 2006

טיפול בדליפת שתן ובעצירתו בעזרת שיטת פאולה

כמה תרגילים יכולים לעזור לגברים הסובלים מאי תקינות דרכי השתן בעקבות פרוסטטה:
כיווצים קלים ומהירים של העיניים, כיווצי פה, השמעת הצליל ש תוך כדי הוצאת האויר לאחר נשימה רגילה יחד עם כיווץ הספינקטר הקדמי.
חשוב לדעת כי התרגול הנ"ל דורש הדרכה רצופה על פני מספר מפגשים. בהשוואה להפרעות תפקודיות אחרות הטיפול בבעיה זו הוא קצר טווח. ניתן לפתור או לשקם את התופעה כאשר האדם נמצא לאחר ניתוח בתקופה של בין שישה שבועות לשניים
עשר, יחד עם זאת אין יעיל לצפות לתוצאות רק לאחר תרגול על פי הספר או הדברים הכתובים פה, מומלץ לפנות להדרכה מקצועית של מורה מוסמכת.

תנאים מיטיבים לתנועות של שרירי רצפת האגן ולחיזוקה

  הגישה של שיטת פאולה לשרירי רצפת האגן כוללת כמה הבטים: שינוי הרגלי חשיבה, שיפור תשומת הלב ועידוד רגישות לתנאים שמשפרים תנועות וכמו כן תנו...