דלג לתוכן הראשי

רשומות

שלוש הדגמות לתנועת האגן כדי לסייע בחיזוק ואימון

המתרגלת שבתמונה בחרה במהלך התרגול שלוש צורות תנועה. בעזרת שינוי תנועת האגן היא חשה את שרירי רצפת האגן באופן יעיל יחסית לצורך חיזוקו.
פעם אחת הניחה את הידיים על מפרקי הירכיים, פעם אחרת הרימה את האגן כולו ובפעם השלישית נעזרה בהנחת כפות הידיים לצדי הגוף כדי לדחוף את הגוף ולהרים את האגן בקלות.
בשיטת פאולה אין דרך אחת אך יש מניפולציות שנמסרות למתרגלות כדי להקל על התנועה. אני מעדיפה להזמין מתרגלות להשוות בין אפשרויות. לעתים מנח הרגליים משפיע לטובה על חדות התחושה ולעתים חשוב להפריד בין הסוגרים. הכול אישי
פוסטים אחרונים

תרגול ההפרדה בין הסוגרים-חיזוק רצפת האגן בשיטת פאולה

לחיצת האגודלים אל הבהונות מקלה על כיווץ הסוגר הנכון (הקדמי) אצל נשים שתחושותיהן בפתחי רצפת האגן השתבשו.
ככל שנשים מרבות לכווץ ללא הדרכה כדי לשפר את חוזקם של שרירי רצפת האגן כך רבה האפשרות שימשיכו לחוש את הסוגר הקדמי ופעילותו בעזרת הסוגר האחורי. מצב זה מחזק את הסוגר האחורי במקום לחזק את הקדמי.
מי שלא התנסה בתרגול שיטת פאולה נוטה לתהות לגבי הקשר התחושתי שיכול להיוצר בין תנועת אצבעות לבין תנועת סוגרים.
למרבה המזל הקשר המתואר מתעורר אצל נשים רבות בפגישת הטיפול הראשונה בשיטת פאולה.
לא כולן חשות כיווץ כשהן מצמידות את האצבעות בפגישת הטיפול הראשונה. לעתים לאחר ניסיון לחוש את הסוגרים בנפרד ללא עזרה תנועתית, לחיצת האגודלים ותנועת כיווץ יזומה קלה מעוררת הבנה להבדל שבין הקושי להפריד כשלעצמו לבין הקלות בהפרדה תוך כדי לחיצת האגודלים לאצבעות.

עקרונות שיטת פאולה ופעילות השרירים הטבעתיים

שיטת פאולה מבוססת על רצף של תנועות ותרגילים פשוטים המפעילים את השרירים הטבעתיים. לכל אדם שרירים חלשים יחסית, ושרירים חזקים יחסית. השיטה מלמדת כיצד להעזר בשרירים החזקים להפעלה יעילה יותר של השרירים החלשים.
העיקרון המוביל בשימוש זה הוא הקשרים שגילתה פאולה גרבורג בין השרירים הטבעתיים. הפעלה מונוטונית של שריר אחד יכולה לעורר תנועה ספונטנית בשריר אחר, פעמים רבות התנועה הספונטנית מתעוררת במקום הזקוק ביותר לשיפור, לא תמיד מתחיל השיפור בשריר הטבעתי שהמתרגל חשב שמציק לו במיוחד.

תרגילים למהלך לידה לפי שיטת פאולה

·ש מקוטע, נושמים רגיל ומוצאים את האויר תוך כדי השמעת הצליל ש באופן מקוטע.השמעת הש בזמן הנשיפה באופן מקוטע גורמת לפתיחה של תעלת הלידה ולירידה של העובר כלפי מטה. ·ש ארוך כפי שתואר קודם לכן.
·בזמן תנועה על כדור כוח הטיית כפות הרגליים כלפי חוץ כך שרק הקוים החיצוניים של כפות הרגליים יהיו פעילים ויעודדו ריכוז כוח בגב.

תינוקות ותנועות היום יום בשיטת פאולה

היניקה מפעילה אצל רוב התינוקות את השפה העליונה של הפה. אנשים בוגרים שמתכוונים לשתות לפי הצעותיה של פאולה גרבורג ומפרידים בין לגימה ללגימה יגלו שהם מפעילים את השפה העליונה יותר מאשר את התחתונה. מי שאינו מחלק את השתייה ללגימות אינו מפעיל את השפתיים בשעת שתייה כלל.
מצב הרפיון של גוף התינוק מציג ידיים ואצבעות במנח שונה לחלוטין ממנח של אנשים מבוגרים. ההתנסות בצורות החזקה של אצבעות הידיים בטווח שבין הרגלים קבועים לשחרור המדמה תנועות במצב  "תינוקי", מאפשר למתרגלי שיטת פאולה להבין את צורות הכיווץ המגוונות המתאפשרות תוך כדי הפעלת שריר טבעתי אחד המעורר שרירים נוספים. במצבי תשומת לב והקשבה לתנועות שרשרת שיש להן אופי ריפויי והזדמנות לחויה אחרת בתנועת הגוף העזרות בדימויים היא חלק מהתנועתיות..

צילום של תרגיל בשיטת פאולה-הפעלת סוגר אחורי

בשיטת פאולה נהוג להעזר באצבעות הידיים ובבהונות כדי לחוש את הסוגרים בנפרד. הפרדת התחושות והתנועות של הסוגרים מסייעת לחיזוקם. בצילום נראית מתרגלת שיכולתה להרחיק את הבהונות אלו מאלו בתנועת פלקס טובה במיוחד. היא עושה זאת כדי לחוש את הסוגר האחורי בנפרד. נוסף לכך היא מרחיקה את אצבעות הידיים אלו מאלו. לו היה לה צורך להשפעה חזקה יותר של ההרגשה בכפות הידיים סביר שהייתה מפנה את גב היד אל הרצפה.

הדגמות של עמידה וחשיבה על השלד ברוח שיטת פאולה

רבים מאיתנו מדמיינים עמידה מושלמת כמו בצילום מיצירות צ'יהולי שכולן אדומות. במציאות רובנו עומדים כמו בצילום שהיצירות בו הן שילוב של כתום וצהוב (תמונה אמצעית) או לבן בלבד.
חלק מהסיבוב שביצירות הזכוכית מדגים בעיני מצב נכון של האגן הנשי. בולטות יותר הן היצירות שבצד שמאל בתמונה הצהובה כתומה ושתי היצירות הימניות בלבן.
השלד אינו ישר, רק מעצבי אפנה ומחנכים למיניהם רואים אותו כך, השלד מורכב משקעים ובליטות והניסיון שלנו לישר אותן לא תמיד מוסיף לחיינו ולעמוד השדרה שלנו.